جشن بزرگ تکلیف الهی در اراک +تصاویر

در همایشی در اراک ۷۰۰ دانش آموز دختر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ۷۰۰ دانش آموز دختر ناحیه ۲ اراک شهر اراک در همایش جشن تکلیف   و آغاز بهار معنوی خود را جشن گرفتند.

 

جشن بزرگ تکلیف الهی در اراک +تصاویر


در این جشن مسائل عبادی و محرم و نامحرم به دانش آموزان دختر‌ی که حالا با ورود به سن ۹ سالگی باید تکلیف الهی را انجام دهند یادآوری شد.

جشن بزرگ تکلیف الهی در اراک +تصاویر

 دربندی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک درحاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و همچنین تبریک به مناسبت جشن عبادت گفت:  امسال در در ناحیه ۲اراک  ۵ هزار دانش آموز به سن تکلیف میرسند که از این تعداد ۲ هزار دختر و ۳ هزار نفر پسر هستند.

دربندی با اشاره به اینکه این جشن با هدف توسعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود افزود: جشن تکلیف دانش آموزان در بلوغ فکری و معنوی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: جشن عبادت جشن بندگی و جشن خدایی است که دانش آموزان از امروز طور دیگری با پروردگار خود ارتباط می‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک آشنایی با کتب دینی و ائمه اطهار و حرکت در صراط مستقیم را ضروری دانست و افزود: والدین باید آموزه‌های دینی را از دوران کودکی و سنین پایین به دانش آموزان بیاموزند.

جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

دختران مسلمان، با پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

۷۰۰ دختر اراکی بعد از این جشن تکلیف اولین نماز واجب زندگی خود را خواهند خواند.

انتهای پیام/ ج

جشن تکلیف دختران دانش آموز در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.