رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز خبر داد:

اتمام عملیات مرحله اول سنگ‌فرش بافت قدیم نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: فاز اول عملیات سنگ‌فرش و بدنه‌سازی محوطه مقابل مسجد جامع نطنز با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدان‌مهر  اظهار کرد: بافت تاریخی قصبه شهر نطنز یکی از بافت‌های منحصر به‌ فرد تاریخی است که اماکن تاریخی از جمله مسجد جامع، بقعه شیخ عبدالصمد، کارگاه سرامیک اخوان عبادی، موزه باستان‌شناسی، آب‌انبار حلاجی و آب‌انبار بازار در آن واقع‌شده و همیشه مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: با توجه به اینکه این بافت در حال تخریب بود و فضای آن جذابیت قابل‌توجهی نداشت و اضافه بر آن مسیر تردد وسایل نقلیه شده بود که این امر ممکن بود به بافت آسیب‌رسانی کند، تصمیم بر بازسازی کف و بدنه بافت گرفته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: بر این اساس جمع‌آوری کامل کابل‌ها و تیرهای برق و اجرای زمینی آن، قرار دادن علم‌های گاز و پست‌های مخابرات در داخل دیوارها از دیگر اقدامات انجام‌گرفته همراه با انجام این پروژه بود که پس از کف سازی و بدنه سازی این کارها نیز انجام گرفت تا شکل و شمایل بافت به دوران قاجاریه و قبل از آن بازگردد.

وی بیان کرد: البته در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آقای نجف جهانی سفره‌خانه چهارسوق راه‌اندازی شده و به‌زودی قهوه‌خانه بازار هم در بافت تاریخی قصبه راه‌اندازی می‌شود.

یزدان‌مهر در پایان بابیان اینکه فاز اول عملیات سنگ‌فرش و بدنه سازی محوطه مقابل مسجد جامع نطنز با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از همه دستگاه‌هایی که در این راه این اداره را کمک کردند به‌ ویژه نماینده مجلس و فرماندار نطنز، در نظر داریم فاز دوم این عملیات را با مساعدت شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان تا میدان گاه بازار نطنز ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

سنگ‌فرش بافت قدیم نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار