منابع طبیعی جبالبارز برای ساخت جاده تخریب نشده است

رییس دادگستری شهرستان جیرفت با بیان اینکه صیانت از محیط زیست یک مسأله ضروری و حیاتی است گفت:در حال حاضر هیچگونه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه جبالبارز رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد علی انجم روز رییس دادگستری شهرستان جیرفت به همراه اعضای شورای تامین،روسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی ، راه و شهرسازی در بازدید از ارتفاعات جبالبارز شهرستان جیرفت (زیستگاه خرس آسیایی) گفت: به مردم اطمینان می دهیم چنانچه هرکجا تخریب و یا تهدیدی برای محیط زیست و منابع طبیعی وجود داشته باشد،دستگاه قضایی با قدرت ودر اسرع وقت ورود خواهد کرد و جلوی آن را خواهد گرفت.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان جیرفت ادامه داد:باصحبت با اهالی روستا مشخص گردید هیچ گونه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کندن درختان در حال حاضر به جهت جاده سازی در منطقه جبالبارز جنوبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جاده فوق در سال ۱۳۸۲ در این منطقه احداث گردیده است،افزود:این جاده در حال حاضر محل عبور و مرور ساکنین چندین روستا تا گویگان ساردوئیه می باشد و ظاهرا امسال اداره راه و شهرسازی اقدام به بهسازی آن نموده که چندین کیلومتر آن زیر سازی شده است .

این مقام قضائی عنوان کرد: به نظر می رسد که تخریب منابع طبیعی و آسیب به محیط زیست اگر هم اتفاق افتاده در سال ۱۳۸۲ صورت گرفته ولی در حال حاضر هیچگونه تخریب محیط زیستی در منطقه صورت نگرفته و فقط همان جاده قدیم است و دلیلی برای تعطیل کردن آن نیست .

 

رئیس دادگستری جیرفت بیان داشت: به نظر کلیه اعضای شورای تامین شهرستان و متولیان محیط زیست و منابع طبیعی تخریبی در منطقه صورت نگرفته و ادامه بهسازی به جهت نیاز مبرم روستائیان به استفاده از این راه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ی

صیانت از محیط زیست یک مسأله ضروری و حیاتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار