عامل قطع درختان جنگلی کهور؛ به کاشت درخت محکوم شد

رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج فردی را که متهم به ریشه کنی 5 اصله درخت جنگلی از نوع کهور بود، ملزم به کاشت ده اصله درخت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، غلامرضا مارزی رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج  با اشاره به اینکه درختان کهور جزء ذخایر جنگلی محسوب می شوند،گفت: باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه گنج مبنی بر اقدام فردی به ریشه کن کردن 5 اصله درخت جنگلی از نوع کهور و همچنین اقرار صریح متهم در جلسه دادگاه، به استناد مواد 42 و 43 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و رعایت ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 وی به پرداخت سی میلیون جریمه نقدی محکوم می گردد.

وی ادامه داد: باتوجه به وضع خاص متهم، فقدان سابقه کیفری و متاهل بودن دادگاه در اجرای مواد 60،52،47،46،43 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 اجرای مجازات نامبرده را به مدت یکسال تعلیق می نماید.

مارزی گفت: متهم موظف است با نظارت اداره منابع طبیعی در هفته درختکاری ده اصله درخت بیابانی کهور کاشته و تاییدیه آن را به واحد اجرای احکام تحویل نماید.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم انجام شرط فوق دادگاه صادر کننده حکم قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را صادر می نماید.

انتهای پیام/ی

مجازات های اسلامی بدون صدور حکم زندانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار