معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ؛

مُسکّنی برای کاهش درد آلودگی هوای تبریز

طرح L.E.Z به منظور کاهش آلودگی هوای تبریز از ۱۵ آذر در این کلانشهر اجرا می‌شود.

مُسکّنی برای کاهش درد آلودگی هوای تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ طرح L.E.Z نسخه‌ای است که با وعده هوای پاک بیشتر در کلانشهرها، پیچیده شده است .


در مرحله نخست طرح، فقط از ورود خودرو‌های فاقد برگ معاینه فنی به محدوده تعیین شده، جلوگیری و در مرحله بعد از ورود خودرو‌های کاربراتوری و فرسوده هم جلوگیری خواهد شد.


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای این طرح، ۱۶ مهر امسال در شورای هماهنگی ترافیک تبریز تصویب شده است و در محدوده ۱۸ هکتاری از مرکز تبریز اجرا خواهد شد.


محمدصادق پورمهدی افزود: اجرای طرح L.E.Z بعد از اجرای طرح‌های توزیع بنزین یورو ۴ و حذف مازوت از نیروگاه ها، در کلانشهر‌ها در اولویت قرار گرفته و وزات کشور هم زیر ساخت‌های آن را فراهم کرده است.


یوسفی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز محدوده اجرای این طرح را آبرسان به سمت چایکنار تا پل سرداران فاتح و خیابان آزادی به سمت آبرسان اعلام کرد و گفت: معاینه فنی خودرو‌ها مدت هاست با همکاری وزارت کشور، پلیس و شهرداری اجرا می‌شود و موضوع جدیدی نیست، اما در طرح L.E.Z به صورت جدی دنبال می‌شود.


رحیم اوغلو، رییس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان هم با بیان اینکه پارسال ۶۹ روز ناسالم در کلانشهر تبریز ثبت شده بود، گفت: بیش از ۷۰ درصد آلودگی تبریز به محدوده مرکزی تبریز مربوط است از این رو با اجرای کامل طرح L.E.Z و محدودیت تردد خودرو‌های آلاینده، آلودگی هوا در این محدوده به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.


سرهنگ آبراهه، رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز هم گفت: پلاک همه خودرو‌هایی که وارد محدوده طرح L.E.Z می‌شود، با دوربین خوانده و اطلاعات آن به سرور سیمفا ارسال شده و طبق قوانین جدید خودرو‌های فاقد برگ معاینه فنی هر ۲۴ ساعت یک بار، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.


سرهنگ میکائیلی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم با اعلام آمادگی برای اجرای طرح L.E.Z با وجود محدودیت‌هایی همچون کمبود دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات در محدوده اجرای طرح گفت: با این حال موضوع مهم برای اجرای دقیق این طرح، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.


معاون عمرانی استاندار هم وعده داد حداکثر تا دو ماه آینده ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز شود که باید در بافت مرکزی شهر از این اتوبوس‌ها استفاده شود.


پورمهدی همچنین با تاکید بر نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: تسهیلات لازم باید بر اساس توان رانندگان، تأمین و به آنان اعطا شود.

 

 

انتهای پیام/خ

روزانه بیش از ۶۰۰ هزار خودرو در خیابان‌های کلانشهر تبریز تردد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.