فرمانده سپاه لرستان در بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه:

۵۰ کانکس توسط خیران لرستانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می شود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان از ارسال ۵۰ کانکس توسط خیران لرستانی ساخته‌ و به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سردار مرتضی کشکولی در بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب گفت: در اولین روزهای حادثه تلخ زلزله کرمانشاه سرکشی‌هایی مداوم و مستمر از مناطق زلزله‌زده داشته‌ایم و همواره در کنار مردم هستیم؛ سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در کنار مردم و دولت از همان روزهای نخست با اعزام تیم‌های امدادی و آور برداری حضور قوی را در منطقه آسیب‌دیده داشته است.

وی با اشاره به اینکه سپاه لرستان کار خدمات‌رسانی را به این مناطق به سه قسمت دسته‌بندی کرده است افزود: اقدامات امداد و نجات و کمک به آوربرداری در دستور کار بوده و در بخش امدادی دستگاه لودر، جرثقیل، آب‌پاش و پنج دستگاه آمبولانس به همراه پزشک تخصصی و عمومی به منطقه اعزام‌شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اسکان مردم زلزله‌زده گفت: مواد غذایی و گرمایشی از جمله آب، غذا، پتو، چادر و وسیله‌های موردنیاز تهیه و توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه تیم‌های درمانی در روستا مشکلات مردم را بررسی و رفع می‌کنند بیان کرد: در مرحله دوم خدمات‌رسانی هستیم که برای اسکان زلزله‌زدگان حدود 50 کانکس توسط خیرین  لرستان ساخته‌شده که بخشی از آن‌ها در منطقه است و بخشی دیگر نیز ارسال می‌شود؛ همچنین 33 کانکس دیگر توسط یک فرد خیر از تهران به روستای تپه کبود اهداشده است.

سردار کشکولی تصریح کرد: بنا است حدود 120 کانکس توسط قرارگاه خاتم ساخته شود، در بخش ساخت‌وساز نیز برای خانواده‌هایی که تحت پوشش بهزیستی هستند حدود 25 ساختمان توسط خیران، گروه جهادی و بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در اسکان دائم کمک خیران و مردم در بخش مصالح را می‌طلبد خاطرنشان کرد: سپاه لرستان با تمامی امکانات و تجهیزات نیروهای خود پای‌کار آمده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بابیان اینکه از مرحله اسکان موقت چادر تا مرحله اسکان دائم مردم مناطق زلزله‌زده در منطقه خواهیم بود گفت: باید به همه نیازهایی که مربوط به زلزله بوده یا آنچه نیاز بوده و حتی مربوط به زلزله نبوده مانند بیکاری، اشتغال و یا بیماری توجه شود و در کنار مردم هستیم و خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه این قرارگاه یک ظرفیت قوی برای خدمت‌رسانی خواهد بود گفت: سپاه لرستان با کمک دولت، مردم و خیران به خسارت‌ها و مشکلات روحی و جسمی مردم این مناطق می‌پردازد.

انتهای پیام/د

۵۰ کانکس توسط خیران لرستانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار