وکیل ترامپ: رئیس‌جمهور می‌دانست فلین به اف‌بی‌آی اطلاعات غلط داده است

وکیل شخصی «دونالد ترامپ» اذعان کرد رئیس‌جمهور آمریکا از اواخر ژانویه مطلع شده بود احتمالا «مایکل فلین» اطلاعاتی نادرست در اختیار اف‌بی‌آی قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست؛ «جان دود»، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد اواخر ژانویه به ترامپ اطلاع داده شد احتمالا «مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور، همان اطلاعات غلطی را که در اختیار «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، قرار داده بود، به بازپرسان اف‌بی‌آی نیز ارائه کرده است.

به گفته وکیل ترامپ، این اطلاعات از سوی «دان مکگن»، مشاور حقوقی کاخ سفید، در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت. یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا درباره اظهارات دروغ «فلین» به معاون رئیس جمهور، به «مکگن» هشدار داده بود.

در آن زمان «مایک پنس» اعلام کرده بود «فلین» به او گفته موضوع صحبت او با دیپلمات روس، تحریم‌ها نبوده است. البته این اظهارات چندی بعد از سوی نهاد اطلاعاتی رهگیری مکالمات تلفنی آمریکا که مکالمه میان «فلین» و «سرگئی کیسلیاک»، سفیر سابق روسیه در واشنگتن، را شنود کرده بود، تکذیب شد.

واشنگتن پست با استناد به سخنان اخیر وکیل ترامپ اینطور نتیجه گیری کرد که رئیس جمهور تقریبا یک یا دو هفته پیش از آنکه «جیمز کومی»، رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی، اعتراف کند ترامپ از او خواسته در پرونده «فلین» ملایمت به خرج دهد، از موضوع دروغگویی این مشاور امنیت ملی به اف‌بی‌آی آگاه شده بود.

بهانه ترامپ برای اخراج مایکل فلین دروغگویی او به مایک پنس بود که ماهیت حقیقی مکالماتش با مقام روس را از معاون رئیس جمهور مخفی کرده بود.

جیمز کومی در بخش دیگری از اعترافاتش آورده بود، ترامپ از او خواسته اگر دلیل اخراج مایکل فلین به قدر کافی روشن و محکمه پسند است، رئیس اف‌بی‌آی نیز دیگر درمورد اتهامات فلین کنکاش نکند و اجازه بدهد او در جایگاه یک مقام عزل شده، از پرونده کنار گذاشته شود.

ترامپ در توییت اخیرش که روز یکشنبه منتشر شد، بار دیگر سخنان جیمز کومی را تکذیب و ادعا کرد: من هرگز از کومی نخواستم تحقیقات درمورد فلین را متوقف کند. باز هم رسانه‌های دروغ پرداز، ادعا‌های بی اساس کومی را پوشش دادند!

ترامپ از روز شنبه و همزمان با اعتراف مایکل فلین به دروغگویی مقابل بازرسان اف‌بی‌آی، انتشار توییت‌های جنجالی را آغاز کرده است. فلین پس از این ادعا، قول مساعد داد درباره پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نهایت همکاری را با «رابرت مولر»، بازرس ویژه این پرونده، داشته باشد.

وکیل ترامپ در ادامه تلاش کرد به دفاع از او بپردازد و مدعی شد: توییت رئیس جمهور کمی عجولانه نوشته شد. منظور ترامپ این بود که کاملا اشتباه است اگر بگوییم او از دروغگویی فلین به اف‌بی‌آی مطلع بوده. در حقیقت اطلاعات ترامپ فقط در همان حد اطلاعاتی بود که «سالی ییتس»، دادستان کل موقت آمریکا، در اختیار کاخ سفید قرار داده بود. در آن زمان فقط این موضوع مطرح بود که فلین همان حساب کاربری نادرستی را که در اختیار مایک پنس قرار داده، به بازرسان اف‌بی‌آی نیز داده است. اصلا موضوع اتهام فلین به دروغگویی مطرح نبود.

این در حالیست که نزدیکان «سالی ییتس» تاکید می‌کنند او هرگز درباره هیچ بخشی از بازرسی‌های اف‌بی‌آی با کاخ سفید تبادل اطلاعات نکرده بود.

انتهای پیام/

اذعان وکیل ترامپ درباره اطلاع رئیس‌جمهور آمریکا از اظهارات دروغ فلین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار