فاین استاین: احتمال پیگرد دونالد ترامپ به اتهام اطاله دادرسی در پرونده تبانی با روسیه وجود دارد

عضور ارشد مجلس سنای آمریکا اعلام کرد کمیته قضایی این مجلس در نظر دارد ترامپ را به اتهام اطاله دادرسی در روند بررسی پرونده تبانی با روسیه تحت پیگرد قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، نماینده ارشد حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد کمیته قضایی این مجلس در نظر دارد رئیس جمهور دونالد ترامپ را به اتهام اطاله دادرسی در روند بررسی پرونده تبانی با روسیه تحت پیگرد قرار بدهد.

دایان فاین استاین، قائم مقام کمیته‌ی قضایی مجلس سنا اعلام کرد: «داریم عناصری را گردآوری می‌کنیم که بر اساس آن رئیس جمهور ترامپ را به اتهام اطاله دادرسی تحت پیگرد قانونی قرار بدهیم.»

این رویداد پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت علت برکناری مایکل فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دروغگویی بوده است. ترامپ در پیامش نوشت: «مجبور بودم ژنرال فلین را برکنار کنم، زیرا او به معاون رئیس جمهور و به اف بی آی دورغ گفت. او به خاطر دروغگویی گناهکار شناخته شد. شرم آور است، زیرا اقدام‌های او در جریان انتقال قدرت قانونی بود. هیچ چیزی برای پنهان کاری وجود نداشت.»

کاخ سفید امروز تلاش کرد از آسیبی که این پیام به ترامپ وارد می‌کند بکاهد و برای این منظور مدعی شد پیام توئیتری را یکی از وکلای ترامپ فرستاده است. اعضای کمیته‌ی قضایی مجلس سنا در مسیر کشف حقیقت در پرونده‌ی تبانی با روسیه با مشکلات بسیاری روبرو شده اند و برای این کار اسنادی را از پسر بزرگ ترامپ، جرد کوشنر، دامادش و دیگران گردآوری کرده اند. علت متهم شدن ترامپ به اطاله دادرسی نیز این است که تاکنون دوتن از نزدیکان او برای دروغگویی گناهکار شناخته شده اند.

فاین استاین گفت: «فکر می‌کنم آنچه که شاهدش خواهیم بود گردآوری عناصری است که اتهام اطاله دادرسی را مطرح می‌کند. داریم می‌بینیم کاخ سفید نگرشی شتابزده و دیوانه وار به این موضوع دارد، سخنانی که هر روز بیان می‌شود، پیام‌های توئیتری پی در پی، و مهم‌تر از همه رویداد‌هایی که به برکناری جیمز کومی، مدیر پیشین اف بی آی ختم شد. به عقیده من کومی برکنار شد، زیرا با پنهان کاری در پرونده‌ی تبانی با روسیه موافقت نکرد. این اطاله دادسی است.»

فاین استاین، نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکاست و برای اعلام جرم کردن ضد رئیس جمهور به کمک رئیس کمیته قضایی سنا که جمهوریخواه است نیاز دارد. بعید به نظر می‌رسد چاک گرسلی، نماینده جمهوریخواه آیووا در این مسیر گام بردارد، اما کمیته‌ی قضایی همچنان دارد دیگر زوایای پرونده‌ی تبانی با روسیه را بررسی می‌کند.

سخنان فاین استاین پس از آن مطرح شد که یکی از دستیاران ارشد کاخ سفید به اتهام‌هایی که بازپرس ویژه رابرت مولر در پرونده‌ی بازرسی از نقش روسیه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا ضد او مطرح کرد مجرم شناخته شد. مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی به جرم دروغ گفتن به اف بی آی، پلیس آمریکا درباره تماس به مقام‌های روسی گناهکار شناخته شده است. این جرم از آنجا اهمیت دارد که فلین را مجبور خواهد ضد دیگر همکارانش که در حلقه داخلی ترامپ قرار دارند شهادت بدهد.

فاین استاین در توجیه علت اتهام اطاله دادرسی هم گفت: «هم اکنون چهار مورد اعلام جرم اتفاق افتاده و دادخواست صادر شده است؛ فکر می‌کنم برخی سخنانی که بیان می‌شود نیز این اتهام را اجتناب ناپذیر می‌کند.»

 انتهای پیام/

احتمال پیگرد قضایی ترامپ به دلیل اطاله دادرسی در پرونده تبانی با روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار