تظاهرات انگلیسی‌ها مقابل سفارت امارات در لندن در اعتراض به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها

شماری از شهروندان انگلیسی و یمنی امروز در اعتراض به جنگ علیه یمن، مقابل سفارت امارات در لندن تظاهرات کردند.

تظاهرات انگلیسی‌ها مقابل سفارت امارات در لندن در اعتراض به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمنی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شماری از شهروندان انگلیسی و یمنی در اعتراض به جنگ علیه یمن، مقابل سفارت امارات در لندن تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت انگلیس خواستند ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی را برای لغو محاصره یمن تحت فشار قرار دهد و فروش تسلیحات به عربستان سعودی را ممنوع اعلام کند.

خبرنگار این شبکه در لندن در گزارشی همراه با پخش تصاویری از تظاهرکنندگان که پلاکاردهایی حاوی شعارهای مختلف از جمله «جنگ علیه یمن را متوقف کنید» در دست داشتند، گفت: تظاهرکنندگان مقابل سفارت امارات در لندن در شعارهای خود عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کردند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: با توجه به این که برخی اقلیت های عربی از امارات شاکی هستند تصمیم گرفتیم تجمع اعتراض‌آمیز را اینجا برگزار کنیم. امارات اخیراً رفتارهای جنایتکارانه، خصمانه و اشغالگرانه در یمن، لیبی، مصر و همچنین بحرین و قطر اتخاذ کرده است. برهمین اساس معتقدیم رفتارهای خطرناکی که امارات در یمن انجام می دهد وحدت و ثبات یمن را تهدید می کند و علت تجمع ما در اینجا نیز همین است.

در ادامه گزارش آمده است: در این تظاهرات که تعداد زیادی انگلیسی در آن حضور داشتند از دولت انگلیس خواسته شد فروش سلاح به عربستان سعودی را که از آن علیه ملت یمن استفاده می شود، متوقف کند. یکی از بانوان شرکت کننده در تظاهرات گفت: دولت انگلیس باید برای لغو محاصره یمن اعمال فشار کند. این کار هم فقط یک راه دارد؛ این که در برابر دولت عربستان سعودی بایستد. گمان نمی کنم دولت انگلیس چنین کاری انجام دهد. دولت انگلیس برای فروش سلاح های خود به عربستان نیاز دارد.

دیگر شهروند انگلیسی هم گفت: دولت های انگلیس و آمریکا بیش از همه در برابر عربستان سعودی نرمش نشان می دهند و از جدی گرفتن اوضاع یمن سر باز می زنند. آنها همچنین با تحقیقات مستقل درباره جنایات جنگی که عربستان در یمن مرتکب شده است مخالفت می کنند.

در ادامه گزارش آمده است: یمنی های مقیم انگلیس که از مناطق مختلف این کشور برای شرکت در این تظاهرات آمده بودند، در حالی که تصاویری از یمن و کودکان یمنی در دست داشتند شعارهایی در حمایت از وحدت ملی در یمن سرمی دادند.

خبرنگار المیادین در پایان گزارش گفت: این تظاهرات با هدف جلب توجه افکار عمومی انگلیس به حجم مصیبت ها و فجایع انسانی در یمن و اعمال فشار بر دولت ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، برای توقف از حمایت جنگ یمن برگزار شد.

 

انتهای پیام/

انگلیسی‌ها علیه جنایت‌های ائتلاف سعودی تظاهرات کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار