حضور تونس در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی ۲۰۱۸

در این گزارش به تجزیه و تحلیل تونس را که دریکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی روسیه در کنار بلژیک، انگلیس و پاناما قرار گرفته است می‌پردازیم.

به گزارش   خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی فوتبال تونس به همراه بلژیک، انگلیس وپاناما در گروه G رقابت های جام جهانی روسیه قرار دارد که بعد از گروه تیم ملی ایران با حضور پرتغال و اسپانبا سخت ترین گروه محسوب می شود. به عقیده عده ای بلژیک و انگلیس به راحتی به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

طبیعی است تیم ملی تونس برای صعود از این گروه کار دشواری مقابل مدعیانی مانند بلژیک و انگلیس دارد اما شاگردان نبیل معلول امیدوار هستند با شگفتی سازی در پنجمین حضورشان در این رقابت ها برای نخستین بار جواز صعود از مرحله گروهی را کسب کنند.

نبیل معلول، سرمربی فعلی تونس که به عنوان هافبک بازی ساز در 74 بازی ملی 11 گل به ثمر رسانده است، در تیم های المپیک تونسب، کلاب آفریقا تونس، بیزرتین،ساحل تونس، الجیش قطر و تیم ملی کویت سابقه سرمربیگری دارد.

آیمن مثلوثی، علی معلول، سیام بن یوسف، خلیل چمام، حمدی ناگز، فریانی ساسی، وهبی خضری، محمد امین بن آمور، نعیم اسلیتی، یوسف مساکنی، فخرالدین بن یوسف، آیمن عبدنور طاها یاسین خنیسی هم بازیکنان شاخص عقاب های کارتاژ هستند.در این بین مهاجم گلزن تیم ملی تونس یوسف مساکنی که در لیگ ستارگان قطر و تیم لخویا بازی می‌کند و سابقه رویارویی با نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد ستاره این تیم محسوب می شود.


تونس که اولین بازی رسمی خود را در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۵۷ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال الجزایر انجام داد اکنون در رده 23 رنکینگ فیفا قرار دارد.

تونس در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در ادامه پیشرفت‌های چند سال اخیر خود در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 2 موریتانی را از پیش رو برداشت و در گروه اول مرحله نهایی این رقابت ها هم با ثبت آمار 6 بازی،4 برد، 2مساوی، 11 گل زده،4 گل خورده، تفاضل گل مثبت 7 و 14 امتیاز بالاتر از تیم هایی مانند کنگو، لیبی و گینه توانست با شایستگی به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را کسب بکند.

عقاب های کارتاژ  در هجده دوره حضورشان در جام ملتهای آفریقا یک مقام قهرمانی و 2 نایب قهرمانی کسب کرده اند و یک بار هم تجربه حضور در جام کنفدراسیون ها را دارند. آنها یک دوره هم تجربه قهرمانی در بازی های جام کشورهای آفریقایی را دارند.

این تیم یکی از حریفان ایران در بازی های دوستانه بود که توانست با یک گل ایران را از پیش رو بردارد. البته شاگردان کی روش بعد از شکست برابر تونس در بازی برابر الجزایر توانستند ۲ بر یک به برتری برسند.

تونس که تاکنون پنج بار در جام جهانی حاضر بوده و برای ششمین بار باید در روسیه به میدان برود، در هیچ دوره ای نتوانسته است از مرحله گروهی به دور حذفی راه یابد.

تونس با جمعیت 11 میلیون و 304 هزار و 482 نفر و مساحت 163 و 610 کیلومتر مربع در جایگاه 79 و 91 پرجمعیت ترین و بزرگ ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

٢٣23 بازیکن نهایی تیم ملی تونس برای حضور در جام جهانیبه شرح زیر می باشد:

معز حسن، ایمن المثلوثی، فاروق بن مصطفى، دیلان برون، صیام بن یوسف، یاسین مریاح، علی معلول، رامی البدوی، یوهان بن علوان، اسامه الحدادی، حمدی النقاز، إلیاس السخیری، محمد امین بن عمر، احمز خلیل، بسام الصرارفی، غیلان الشعلالی، الفرجانی ساسی، سیف الدین الخاوی، انیس البدری، وهبی الخزری، نعیم السلیتی، فخر الدین بن یوسف، صابر خلیفة.

طبق لیست اعلام شده معز بن شریفیة، خلیل شمام، کریم العریبی، وائل العربی، بلال المحسنی، وأحمد العکایشی که گفته می شد در تیم ملی تونس حضور خواهند داشت از تیم ملی برای حضور در جام جهانی روسیه خط خوردند.

انتهای پیام/

بررسی وضعیت تیم ملی تونس در جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
پرسپولیس عشقههه
آخرین اخبار