حزب جمعیت اسلامی:

جلوگیری دولت از سفر «عطا محمد نور» به قندهار مخالف دموکراسی و قانون است

شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتقاد از دولت اعلام کرد: حکومت به دموکراسی و مولفه‌های آن باور ندارد و در برابر قوانین و حقوق شهروندی می‌ایستد.

جلوگیری دولت از سفر «عطا محمد نور» به قندهار مخالف دموکراسی و قانون استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتقاد از دولت اعلام کرد: حکومت به دموکراسی و مولفه‌های آن باور ندارد و در برابر قوانین و حقوق شهروندی می‌ایستد.

حزب جمعیت در واکنش به ممانعت دولت از حضور عطا محمد نور در نشست منتقدان سیاسی حکومت در بیانیه ای گفت: این سفر از سوی حکومت با ممانعت روبرو شده و در نتیجه فسخ شده است.

در این بیانیه آمده است: حزب جمعیت این اقدام حکومت را در مخالفت صریح با قوانین نافذه کشور می‌داند.

بیانیه حزب جمعیت اسلامی افزود: قوانین کشور، آزادی بیان، عقیده، تشکیل اجتماعات و آزادی سفر را تضمین کرده و برخورد حکومت در این مورد نشان می‌دهد که حکومت هیچ‌ چیزی را پاس نمی‌دارد.

حزب جمعیت تأکید کرده که حکومت دیگر به دموکراسی و مولفه‌های آن اعتقادی ندارد و هر موقعی که اراده کند، در برابر قوانین و حقوق شهروندی می‌ایستد.

این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌شود که دولت از سفر عطا محمد نور والی بلخ و باتور دوستم، پسر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به قندهار به منظور شرکت در گردهمایی مخالفین سیاسی دولت ممانعت کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار