اجرای طرح غربالگری دیابت در شهرستان سردشت

سرپرست مرکز بهداشت و درمان سردشت از اجرای طرح غربالگری دیابت در شهرستان سردشت خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قادری سرپرست مرکزبهداشت ودرمان سردشت بااشاره به آمار و شاخص های دیابت در سطح شهرستان  سردشت گفت: تعداد کل بیماران مبتلا به دیابت در سطح شهرستان سردشت 1136 نفر میباشد که از این تعداد 369 نفرشهری و 767 نفرساکن روستا می  باشند .

 وی بیماریابی در سطح شهرستان سردشت  را 58 درصد و در سطح روستا 53 درصد عنوان کرد وافزود:  شاخص مراقبت پزشک در سطح شهرستان  50 درصد و در سطح روستا 63 درصدمی باشد.

قادری در ادامه از ابتلا شدن نیمی از کودکان و نوجوانان کمتراز 14 سال به دیابت در جهان خبر داد و افزود: سالانه 5 میلیون نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست میدهند.

وی گفت: بر اساس مطالعات مختلف در حال حاضر حدود 4.5 الی 5 میلیون نفر  در کشورمان مبتلا به بیماری دیابت هستند و نیمی از آنها از بیماری خود بی اطلاعند.

سرپرست مرکز بهداشت  ودرمان سردشت در ادامه اعلام نمود: امسال نیز به منظور آگاهی سازی عموم مردم در باره بیماری دیابت و تاکید  بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی  با شعار جهانی دیایت و زنان  برنامه هایی از قبیل برگزاری کلاس های آموزشی برای دانشجویان ، دانش آموزان و مادران باردار در سطح شهرستان سردشت برگزار و اجرا گردید.

قادری گفت: با ادغام طرح نظام مراقبت بیماری های غیر واگیر دار در نظام شبکه طرح غربالگری دیابت در شهرستان سردشت اجرا گریده است.

انتهای پیام/م

طرح غربالگری دیابت در سردشت کلید خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.