پوشش ۹۲ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از پوشش ۹۲ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان، طرحی کشوری است که در سال‌های اخیر در همه استان‌ها به اجرا در آمده و آذربایجان غربی از جمله استان‌های موفق در این خصوص بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طرح غربالگری شنوایی نوزادان در آذربایجان غربی از پوشش 92 درصدی برخوردار است که رقمی قابل توجه و در رده های بالای کشوری به شمار می رود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مراکز شنوایی سنجی خصوصی آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح در همه بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها نیز به اجرا در می‌آید و تنها هشت درصد نوزادان در قالب این طرح شنوایی سنجی نمی‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به وقوع سالانه حدود ۶۵ هزار ولادت در آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۶۰ هزار نوزاد در استان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته اند و ۵۴۷ کودک نیز با اختلال شنوایی شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از انجام عمل کاشت حلزون ۸۴ کودک در آذربایجان غربی با یارانه بهزیستی خبر داد و بیان کرد: ۲۱۷ تن از نوزادان نیز سمعک دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: ۲۴۴ نوزاد نیز به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داده شده اند تا اقدامات درمانی تکمیلی بر روی آنان صورت گیرد.

فریور تاکید کرد: سه ماه نخست تولد نوزاد، دوران طلایی انجام غربالگری شنوایی است و باید توجه داشت که اختلالات شنوایی شایع‌ترین معلولیت مادرزادی در بدو تولد به شمار می‌رود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

 

هشت درصد نوزادان آذربایجان غربی مشکل شنوایی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.