اندیشه های متحجرانه بدترین سم کشنده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقابل خطراتی که در برابر دین با آن روبرو هستیم خطر تحجر چه در مذهب شیعه و چه در مذهب سنت است و از هر خطری بدتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امروز صبح در همایش محمد، بشیر وحدت که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد افزود: هر سال در یک فراز چشمگیری از عظمت دین را شاهد هستیم که این اقتدار در گذشته ما سابقه نداشته است و این مهم به برکت خون شهدا و فداکاری های آنان در مقابله با کفر و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به پایان ظلم داعش افزود: خونریزی های قساوتمندانه در جنگ های نیابی که یک عده عناصر مزدور به نام اسلام در بلاد اسلامی راه انداخته بودند، با شکست مواجه شدند و ما با نصرت و فتحی بزرگ آنها را از صفحه روزگار ناپدید کردیم و این عناصر شقاوت پیشه ای که در خونریزی، بی باکانه اقدام می کردند با ذلت روبرو شدند که تمامی این موفقیت ها به برکت خون شهدای مدافع حرم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله وحدت به معنای یک چاشنی اقتدار بخش در کره زمین سه بستر از جمله احساس، شعار، بصیرت و رفتار دارد گفت: احساس و شعار امروز کفایت نمی کند و در حوزه شعار صحبت کردن از وحدت نتیجه بخش نیست. به صورت یک موضوع احساسی ممکن است عواطف را برانگیزد اما به صورت یک واقعیت در موطن‌ خودش اثر گذار نخواهد بود.

آیت الله علم الهدی افزود: آنچه برای ما ضرورت دارد در دو محور بصیرت و رفتار خلاصه می شود. وحدت در بصیرت، مرزهای اعتقادی را در هم می شکند و در تمام شئون فکری در حوزه بصیرت اتفاق می افتد. وحدت در بصیرت شناخت پیغمبر اسلام در دنیا است و بدانیم در اسلام چه شعائری در جبهه اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: پیامبر اسلام در زمان خودشان، از موقعیتی مثل امروز برخوردار نبوده اند که گرایش های قلبی به طرف رسول خدا(ص) باشد و دلدادگان ایشان یک طرف باشند و در برابر قدرت های استعماری پیامبر به عنوان یک نقطه چالشی مورد نظر باشند و وی را مورد هدف بگیرند. اگر این وضعیت را در یک باور مندی لمس و درک کنیم ما به وحدت در حوزه بصیرت می رسیم. بصیرتی که جهان را ببیند و بداند اگر چنین شد هر خواستار رسول اکرم(ص) باید در این جبهه با کمال قدرت حضور پیدا کند.

وی با اشاره به وحدت در حوزه رفتار گفت: مسئله یکتا بینی در حوزه سیاست های نظام در دنیای اسلام مطرح است. کوچکترین امتیازی به عنوان گرایش های فرعی دین مطرح نیست. وحدت در حوزه رفتار در عرصه سیاست گذاری های نظام بهترین مورد خود را دنبال می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: عزت اسلام در برابر کفر جهانی مورد توجه و مسئله انقلابی بودن به عنوان یک اصل انقلابی ضروری است. باید وارد یک جریان پویایی شویم و در جایی که هستیم بایستیم زیرا اکنون رشد فوق العاده ای در عرصه جهانی داریم.

وی افزود: تحجر به مراتب شدیدتر از تکفیر است و باید با آن مبارزه کنیم که در اساس روحانیت نفوذ کرده و دشمن روی همین نقطه تاکید می کند. تحجر پویایی را از ما می گیرد و ما را فلج می کند.

امام جمعه مشهد گفت: این آسیب نباید نسبت در نسل جدید ما فراگیر شود. نسل جوان ما خطر پذیر است. امروز در عرصه های روحانیت مشکل خودمان را حل می کنیم اما خیل جوانی که پشت سر ما قرار دارند هنوز توجیه نشده اند و باید نیروی خودمان را روی نسل جوان و مسئله وحدت و بصیرت و رفتار متمرکز کنیم.

انتهای پیام// م.م

برگزاری همایش محمد، بشیر وحدت که در دانشگاه فرهنگیان مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار