برگزاری ویژه برنامه های هفته وحدت در حرم رضوی

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه های هفته وحدت در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع گفت: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) برنامه‌های قرآنی متنوعی را ویژه زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت شمس الشموس(ع) تدارک دیده است.

وی به برگزاری محافل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: در ایام هفته وحدت محافل ترتیل خوانی کلام الله وحی هر روز بعد از نماز جماعت صبح و بعداز ظهرها از ساعت 17:15 تا 19 با حضور مرتلات و قاریان ملی و بین المللی در رواق امام خمینی(ره) و دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شجاع افزود: همچنین پنج شنبه 16 آذر محفل و جنگ قرآنی کودک و نوجوان از ساعت 17:30 تا 18:30 در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی به برپایی محفل انس با قرآن در شب میلاد حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: در شب میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) محفل «انس با قرآن در جوار عترت» با حضور عاشقان و زائران و با قرائت مرتلان ملی و بین المللی از ساعت 21 تا 22:30 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این هفته مسابقات قرآنی «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، «در محضر قرآن»، «ریحانه النبی(س)»، «در حریم نور»، «از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم» و «قرآن ناطق» ویژه گروه های مختلف سنی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری ویژه برنامه «غنچه های فاطمی» ویژه کودکان را یکی دیگر از برنامه های اداره علوم قرآنی عنوان کرد و گفت: این ویژه برنامه روزهای یازدهم، سیزدهم و پانزدهم آذر در کارگاه مهدالرضا(ع) واقع در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع افزود: کودکان زائر با حضور در این ویژه برنامه از کارگاه‌های آداب زیارت، رنگ آمیزی، آموزش آیات کاربردی و احادیث، قصه معصومین(ع)، نقاشی، اجرای شعر و سرود، بیان احکام، امام شناسی و آموزش سیره زندگی امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص)، ساخت کاردستی، بازی و سرگرمی بهره‌مند می‌شوند.

وی برگزاری کارگاه قرائت نور را از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ایام هفته وحدت دانست و گفت: در این کارگاه‍ها که از 9 تا 15 آذر در دارالقرآن الکریم، رواق‌های دارالحجه، حضرت معصومه(س)، امام خمینی(ره)، وشبستان قرآن و نهج البلاغه2 برگزار می‎شود آیاتی مربوط به رسول گرامی اسلام(ص) انتخاب و در بحث قرائت به صورت خلاق ارائه می شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برگزاری کارگاه های قرآنی، هنری، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه نور شامل غرفه های غرفه اخلاق نبوی، انس با قرآن را از دیگر فعالیت های این اداره در هفته وحدت دانست.

وی گفت: همچنین نشست‌های قرآنی قبل از نماز جماعت ظهر و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور اساتید برتر در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام// م.م

تشریح برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در هفته وحدت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.