فعالیت بیش از ۲۰۰ سازمان مردم نهاد در استان اردبیل

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از فعالیت بیش از ۲۰۰ سازمان مردم نهاد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در نشست تعاملی فعالین تشکل های غیردولتی با سردار فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل افزود: بیش از ۲۰۰ سازمان مردم نهاد در استان در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت ها،  نهادینه کردن مشارکت های شهروندان، هنجارسازی و توسعه منابع برای حل مشکلات مردم در کنار دولت فعالیت می کنند و بعنوان سرمایه های انسانی در توسعه و ارتقای سرمایه اجتماعی در استان نقش اساسی ایفا می نمایند.

وی گفت:ساختار جامعه از سه نظام مهم دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی تشکیل می شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود:شالوده اصلی جامعه مدنی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها و تشکل های مدنی است.

شفیعی گفت:سازمان های مردم نهاد براساس سه عنصر اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری شکل گرفته و موجب پویایی و قدرتمند شدن جامعه می شوند.

وی بیان کرد:توسعه سازمان های مردم نهاد در استان و فعالیت های آنها در حوزه های مختلف امور خیریه، سلامت، محیط زیست، حقوق شهروندی، آسیب های اجتماعی و ... که به همت و همراهی فرهیختگان و  فعالان اجتماعی و شخصیت های برجسته و جوانان استان، نویدی است برای استان که بخش مهمی از مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی با مشارکت مردمی مرتفع گردد.

انتهای پیام/ح

فعالیت سازمان های مردم نهاد در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.