ایجاد 704 شغل در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی از ایجاد 704 شغل مستقیم و غیرمستقیم در بازارچه‌های مرزی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رسولیان گفت: ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم که مجموع آنها ۷۰۴ نفر است در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی  به کار مشغول هستند.

وی افزود: مجموع صادرات از بازراچه‌های مرزی استان شامل دوغارون و باجگیران، 93 میلیون و 300 هزار دلار با وزن 320 هزار تن در هشت ماهه امسال بوده است.

رسولیان گفت: در 8 ماهه امسال به طور متوسط روزانه 318 نفر از تجار ترکمنستانی از بازارچه مرزی باجگیران خرید کرده و همچنین به طور متوسط 50 کامیون افغانستانی کالاهای مورد نیاز خود را از بازارچه دوغارون تهیه می‌کنند.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در ارتباط با کالاهای عمده صادراتی در بازارچه‌های مرزی استان، افزود: محصولات کشاورزی، سیمان و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی کالاهای عمده صادر شده از بازارچه دوغارون و منسوجات، کفش، فرش و موکت نیز عمده کالاهای صادراتی بازارچه باجگیران است.

رسولیان افزود: مجموع صادرات غیرنفتی از بازارچه باجگیران در 8 ماهه امسال 9 میلیون و 500 هزا دلار با وزن 1748 تن بوده که میزان آن از نظر ارزشی 18 درصد و از نظر وزنی 29 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: همچنین مجموع صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از بازارچه دوغارون 84 میلیون دلار با وزن 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام// م.م

صادرات 320هزارتن کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار