رفع آسیب های اجتماعی مهمترین دغدغه کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پس از ایجاد اشتغال و توجه به تولید ملی مهمترین دغدغه در کشور رفع آسیب های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی ساماندهی آسیب های اجتماعی خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال 10 میلیارد ریال از بودجه کشوری کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در خراسان رضوی هزینه شده است.

وی گفت: به دنبال بررسی اقدامات دستگاههای مختلف استان با رویکرد کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی هستیم و در این زمینه دانشگاه نقش مهمی بویژه در خصوص دانشجویان ایفا می کند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشارکت سه هزار و 458 دانشجو در خدمات مشاوره ای دانشگاه فردوسی مشهد در بحث ازدواج ، تحصیل و بالینی افزود: سال گذشته 77 هزار فقره وام ازدواج و امسال نیز تا کنون 70 هزار وام داده شده است. با انجام طرح های مختلف در استان برای اولین بار در 5ماه اول سال جاری 13.1 درصد آمار طلاق در خراسان رضوی کاهش یافته است که آماری بی سابقه است.

حسینی چالش های کلیدی در برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی را عدم روزآمدی و کارآرایی ، مقاومت پذیری جامعه هدف و چالش اثربخشی دانست و گفت: انجمن های علمی دانشگاهی دارای ظرفیت بی بدیلی برای کنترل آسیب های اجتماعی هستند چرا که می توانند در قالبی نوگرا، با انگیزه و به روز به عنوان بهترین تسهیلگران اجتماعی فعالیت کنند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی ساماندهی آسیب های اجتماعی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار