رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

استان يزد رتبه هفتم تولید زعفران كشور را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه 50 هکتار به اراضی کشاورزی این محصول در استان افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید جمال سجادی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به شروع فصل برداشت طلای سرخ در اين استان، پیش‌بینی كرد امسال يك هزار و 500 کیلوگرم زعفران از مزارع يزد برداشت شود.

 سجادی پور در اين باره تصريح كرد: 420 هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول زعفران است كه شهرستان بهاباد با داشتن 265 هکتار از مزارع تولیدکننده این محصول بیشترین سهم را در تولید زعفران استان دارد.

وی افزود: شهرستان‌های بافق، مهریز و ابرکوه نیز به ترتیب ديگر تولیدکنندگان عمده زعفران استان محسوب می‌شوند .

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که يزد رتبه هفتم تولید زعفران كشور را در اختيار دارد، گفت: زعفران استان يزد از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است و با توجه به این که یک محصول کم‌آبخواه محسوب می‌شود، سالانه 50 هکتار به اراضی کشاورزی این محصول در استان افزوده می‌شود.

وی با بيان اين كه این محصول با توجه به بحران کم آبی و مناسب بودن خاک استان، به كشاورزان يزدی توصيه می شود، اظهار كرد: گياه زعفران بازدهی هفت ساله دارد و پس از آن برای بازدهی دوباره بايد مجدداً پياز آن كشت شود.

سجادی‌پور با اشاره به این که از هر هکتار زمین کشاورزی در استان 4.5 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود، خاطرنشان كرد: البته برداشت زعفران کار دشواری است ولی با اين وجود اکنون چهار هزار نفر در استان در امر تولید و برداشت زعفران فعالیت میكنند.

انتهای پیام/ ی

420 هکتار از مزارع استان یزد زیرکشت محصول زعفران است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار