ده هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت چغندر قند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون کار برداشت چغندرقند از 10 هزار هکتار از اراضی استان انجام شده و 570 هزار تن چغندر قند از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به زیر کشت چغندر قند رفتن یازده هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه، پیش‌بینی کرد: امسال بین 650 تا 660 هزار تن برداشت چغندرقند در استان داشته‌ایم.

وی متوسط عملکرد چغندر قند در استان کرمانشاه را 55 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: برداشت چغندر قند تا اواسط دی ماه ادامه داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه امسال چغندرکاران استان بین 700 تا 800 هکتار چغندر قند خارج از قرارداد کشت کرده بودند گفت : این موضوع مشکلاتی را برای این دسته از چغندرکاران به وجود آورده و آنها را مجبور به ارسال محصول تولیدی به کارخانه های خارج از استان برای فرآوری کرده که هزینه های حمل و نقل را به چغندرکاران تحمیل کرده است.

وی بیان کرد : سازوکاری اندیشیده شده تا کارخانه های قند درون استان با ظرفیت مضاعف کار کرده و پس از اتمام کار فرآوری چغندر تولیدی کشاورزان دارای قرارداد، اقدام به دریافت و جمع آوری محصول تولیدی آن دسته از کشاورزانی که خارج از قرارداد کشت کرده اند، بکنند.

انتهای پیام/ز

 

پیش بینی تولید 650 تا 660 هزار تن برداشت چغندرقند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار