گیلانغرب قطب کشت چغندر قند پاییزه استان

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از تامین آب مورد نیاز برای کشت چغندرقند پائیزه در اراضی پایاب سدهای زاگرس وسراب خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرهاد همتی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب با اشاره به انتخاب شهرستان گیلانغرب بعنوان قطب کشت چغندرقند پائیزه در استان کرمانشاه گفت: توسعه کشت چغندرقند پائیزه در سطح کشور وبویژه در مناطق گرمسیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده سهم شهرستان گیلانغرب در این طرح ملی از 700 به 1000 هکتار افزایش یافته است و با برنامه ریزی های بعمل آمده تمهیدات لازم جهت تامین آب مورد نیاز آن از طریق شبکه های انتقال آب دو سد زاگرس و سراب اندیشیده شده است

 حیدرپور مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب نیز گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی و پائین رفتن سطح آب های زیرزمینی در راستای مقابله با پدیده خشکسالی سیاست وزارت جهادکشاورزی برتغییر الگوی کشت از بهاره به پائیزه قرارگرفته است.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: علاوه بر صرفه جویی در مصرف اب ، اصلاح واحیای خاک و رعایت تناوب زراعی ،موجب افزایش راندمان آب ،بهره گیری از آب سطح ، پائین آمدن هزینه ها و افزایش مزایای خوب و درآمد برای کشاورزان و همچنین ایجاد اشتغال برای کارخانجات قند که در این فصل با رکود کاری مواجه هستند خواهد شد.

حیدرپور گفت: کار آماده سازی زمین های زیرکشت در شهریور ماه انجام وعملیات کشت از مهرماه اغازمی شود.

شهرستان گیلانغرب 41 هزار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه 90 هزارتن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می گردد.

 

انتهای پیام/ز

تغییر الگوی کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار