کرمانشاه؛

پیش بینی بیش از یک هزار تن چغندر قند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب از آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در سطح ۲۵ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سعید حیدرپور با بیان اینکه محصول چغندر قند پاییزه برای دومین سال پیاپی در گیلانغرب کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد ۵۰ تا ۶۰ تن در هر هکتار در مجموع یک هزار و ۱۰۰ تن چغندر قند برداشت و تحویل کارخانه‌های قند اسلام آبادغرب و بیستون شود.

وی افزود: با توجه به بازدهی مطلوبی که کشت این محصول سال گذشته در شهرستان داشته توسعه کشت چغندر قند در اراضی گیلانغرب در دستور کار جهادکشاورزی قرارگرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب با اشاره به اینکه با کشت چغندر قند پایئزه تناوب زراعی نیز ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: اصلاح خاک و صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب از مزایای کشت پاییزه چغندرقند است، ضمن اینکه برداشت آن در این فصل که کارخانه‌های قند اسلام آبادغرب و بیستون با رکود مواجه هستند، باعث می‌شود این کارخانه‌ها فعال و از اشتغالزایی لازم برخوردار باشند.

شهرستان گیلانغرب دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه ۹۰ هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می‌شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی، برنج و پسته در این شهرستان منحصر به فرد است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.