افزایش 60درصدی آثار رسیده به جشنواره«ترنم آسمانی»

دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات با عنوان « ترنم آسمانی» از رشد 60 درصدی آثار رسیده به این جشنواره نسبت به دوره اول آن خبر داد.

افزایش 60درصدی آثار رسیده به جشنواره«ترنم آسمانی»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سیدمحمدحسین بلاغی دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی گفت: آثار رسیده از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجه و مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است و به جرأت می‌توان گفت آثار دریافتی در حد جشنواره‌های بین‌المللی بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل داوری جشنواره به اتمام رسیده و نفرات و گروه‌های برتر در رشته‌های مورد نظر این جشنواره انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: داوری این جشنواره بر عهده ۹ نفر از داوران، قاریان، متخصصان و پیسکشوتان امور قرآنی است.

بلاغی ضمن بیان اینکه بعد از برگزاری اولین جشنواره، وقفه‌ای یک ساله میان برگزاری دومین دوره آن به وجود آمده است، اظهار داشت: این جشنواره در دوره سوم و برای بزرگداشت برنامه‌های تبریز 2018 در سال آینده با برنامه‌های بهتر و متنوع‌تری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین جشنواره « ترنم آسمانی»،گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره را شامل گروه‌های تواشیح، جمع‌خوانی،مبتهلین، مناجات و ... اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ نفر از قاریان، گروه‌های تواشیح ، مبتهلین و جمع‌خوانی به عنوان مهمان در این جشنواره شرکت کرده و حضور دارند.

وی که در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی و هماهنگی اساتید و فعالان قرآنی تبریز با حضور مدیران موسسات قرآنی، مسؤولان گروه‌های تواشیح و جمعی از اساتید، پیشکسوتان، حافظان و قاریان با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: این جشنواره در سال دوم برگزاری خود شاهد دریافت آثار کمی و کیفی چشم‌گیر و قابل مقایسه‌ای نسبت به سال اول برگزاری بود و می‌توان گفت کیفیت آثار رسیده در حد جشنواره‌های بین‌المللی است.

یلاغی در مورد زمان برگزاری این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: این جشنواره به مدت دو روز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ آذرماه با حضور فعال گروه‌های شرکت‌کننده و همه فعالان عرصه قرآنی و امور دینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه شب مراسم افتتاحیه و سه‌شنبه شب نیز با حضور مقامات استان،کشوری و عموم فعالان جامعه قرآنی، مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین جشنواره «ترنم آسمانی» در ادامه با اشاره به صحبت‌های معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی در مورد این جشنواره گفت: جشنواره «ترنم آسمانی» در ادامه سلسله جشنواره «آیات» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: برگزاری دوره قبلی این جشنواره بسیار موفق بود و طبق مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جشنواره در تبریز برگزار می‌شود.

 

آثار دریافتی در حد جشنواره‌های بین‌المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار