جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان:

ثبت ۹۶ پس لرزه در هجدک/اردوگاه موقت در روستاها ایجاد شد

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به ثبت ۹۶ مورد پس لرزه در منطقه هجدک گفت: بزرگی ۴۰ مورد از این پس لرزه ها کمتر از سه ریشتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی آیت اللهی موسوی جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان جمعه شب در جلسه مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان پیرامون جمع بندی اقدامات صورت گرفته در زمینه زلزله ۶.۱ ریشتری صبح امروز هجدک، اظهار کرد:دستورات در ستاد بحران پس از وقوع این زمین لرزه به خوبی اجرا شد، هشت تیم ارزیاب علوم پزشکی که به منطقه زلزله زده اعزام شده بودند طی جمع بندی انجام شده تلفاتی در منطقه اعلام نکردند.

وی افزود:براساس آخرین آمار تا ساعت ۱۹:۰۰؛ آمار مصدوان زمین لرزه ۶.۱ ریشتری استان کرمان ۵۱ تن اعلام شده که به بیمارستان ها مراجعه کردند که ۴۱ نفر سرپایی درمان و ۱۰ نفر بستری شدند که سه نفر نیاز به جراحی داشته اند.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه ۹۶ پس لرزه در منطقه هجدک داشتیم، گفت: بزرگی ۴۰ مورد از این پس لرزه ها کمتر از سه ریشتر است.

وی عنوان کرد: چادر به صورت اردوگاهی در روستاها برپا شده است و چادر در محل برخی روستاییان غیر اردوگاهی برپا شده و برق روستاها که قطع شده بود، بلافاصله برقرار شد.

وی با بیان اینکه مسیر تردد برخی روستاها به دلیل ریزش کوه مصدود شده بود، باز شد، افزود: چهار معادن شهرستان به احتمال وقوع زمین لرزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان بیان داشت: کرمان زلزله های زیادی تجربه کرده بنابراین آمادگی لازم در این زمینه را داشتیم و مدیران بلافاصله در منطقه حضور یافتند و مدیریت به خوبی انجام شد و توصیه کردیم به مردم که از مراجعت به منطقه خودداری کنند و خوشبختانه ازدحام جمعیت نداشتیم.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر استان کرمان با اشاره به پایان ارزیابی ۷۰ روستای زلزله‌زده کرمان در این نشت گفت:چهار روستا احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتند که کار اسکان شروع شده و توزیع اقلام موجود در منطقه به صورت اردوگاهی در هر روستا آغاز شده است.

انتهای پیام/پ

آخرین جزییات از زلزله کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.