در حال به روز رسانی؛

وقوع زلزله کرمان در اثرعوامل مصنوعی نیست /اعزام ٢٠ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده/ مصدومیت ۵۱ تن در زلزله

سخنگوی اورژانس کشور به تشریح آخرین وضعیت زلزله و مصدومیت یک نفر در حادثه زلزله کرمان پرداخت.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زلزله ای در مقیاس 6/1 ریشتر ساعت 06:02:44 صبح امروز 10 آذرماه استان كرمان - حوالی هجدک را لرزاند.

بنا به اعلام مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان پنج تیم از پایگاههای چترود، هجدک، شهدا، گلباف و سیرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند.

همچنین مرکز مدیریت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش هستند.

زلزله بزرگ كرمان را لرزاند/ اعزام ٢٠ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده/ مصدومیت 42 تن حین فرار در زلزله

10 مصدوم در بیمارستان بستری هستند

13:32: خالدی عنوان کرد: از 51 نفر مصدوم تعداد 41 نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و 10 نفر همچنان در بیمارستان بوده که تعداد 4 نفر در بیمارستان باهنر و تعداد 6 نفر بیمارستان پیامبر اعظم بستری هستند.

51مصدوم تا این‌لحظه 

10:30: کولیوند سرپرست اورژانس كشور گفت: تا ساعت 10:20 تعداد 42 پس لرزه به وقوع پیوسته است که خوشبختانه طبق گزارشات ، منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند.

وی افزود: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیمارهای به مناطق زلزله زده اعزام شد و آب شرب مناطق سالم به شبکه آبرسانی تاکنون آسیبی وارد نشده است و اکنون اهم دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند است.

کولیوند تصریح کرد: فقط 6 راس دام در روستای گَوَرک تلف شده است و اورژانس بیمارستان باهنر و افضلی پور کرمان تخلیه جهت پذیرش مصدومین زمین لرزه كامل تخليه گرديده ايت و فضای جایگزین برای بیمارستان باهنر و افضلی پور جهت پذیرش مصدومین احتمالی تعيين شده است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: مصدومین تا ساعت 10:30 تعداد 51 نفر بوده است.

 مصدومان زلزله كرمان

 شهرستان راور یک مصدوم: درمان سرپایی
 هِروز (راور ) یک مصدوم: درمان سرپایی

کرمان 49 مصدوم :

بیمارستان باهنر: 46 مصدوم

سه نفر درمان و ترخیص: (يك مادرباردار 7 ماهه تروما به صورت شکستگی بینی، سقوط دختر دانشجو 19 ساله حین فرار)

بیمارستان پیامبر اعظم: 3 مصدوم

سه مصدوم: (یک نفر MI – یک نفر تشنج - یک مادر باردار )

پذيرش 42مصدوم زلزله در بیمارستان شهید باهنر کرمان

10:23: صابرى مدير مركز حوادث فوريت هاى پزشكى دانشگاه علوم پزشكى كرمان مطرح كرد: 42مصدوم به دلیل ترس و فرار ناشی از زلزله در بیمارستان شهید باهنر کرمان پذیرش و اکثرا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

صابرى افزود: بر اساس آخرین گزارش تاكنون مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است.

38 مصدوم تاکنون

09:30: صابرى مدير مركز حوادث فوريت‌هاى پزشكى دانشگاه علوم پزشكى كرمان اظهار كرد: تا به این لحظه ۳۸ مصدوم با ترومای سطحى(حين فرار) برای عکسبرداری به مراكز درمانى و بیمارستان باهنر كرمان مراجعه کرده‌اند.


تداوم پس لرزه ها تا 6 ماه آينده


09:03: مهدی زارع عضو پژوهشکده بین‌المللی زلزله‌شناسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فناورى هاى نوين گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: با توجه بررسی‌هایی که ما داشته‌ایم و نگاشت‌های موجود زلزله کاملا طبیعی بوده و هیچ پدیده انسانی در بروز آن نقشی نداشته است.

زلزله بزرگ كرمان را لرزاند/ اعزام ٢٠ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده/ مصدومیت 42 تن حین فرار در زلزله

آماده باش بیمارستان ها برای امداد رسانی

08:46: پیرحسین کولیوند سرپرست مزرکز اورژانس کشور گفت: پس از اعلام گزارش زمين لرزه ٦.١ ريشتری در هجدك كرمان، نيروهای اورژانس به منظور امداد رسانی در محل وقوع زمين لرزه حاضر شدند.

خوشبختانه تاكنون تلفات جانی بر اثر اين زمين لرزه اعلام نشده و تنها تلفات دام ها در روستای "گورك" از توابع هجدك كه كانون زلزله بوده، گزارش شده است.

سرپرست اورژانس كشور با اشاره به تخليه ٢ بيمارستان كرمان به منظور انتقال مصدومان احتمالی زمين لرزه گفت: 2بيمارستان افضلی پور و باهنر كرمان تخليه شده اند تا در صورت لازم در اين بيمارستان ها به مصدومان احتمالی زلزله خدمات ارائه شود.


فضاهای آموزشی در زلزله کرمان آسیب ندیدند


08:44: محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس گفت‌ و گو با  خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخریب فضاهای آموزشی در مناطق زلزله زده گزارش نشده است.

زلزله بزرگ كرمان را لرزاند/ اعزام ٢٠ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده/ مصدومیت 42 تن حین فرار در زلزله

٨٠ درصد از مناطق زلزله زده بررسى شدند 

08:38: صابری مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار كرد: بر اثر وقوع زمینه لرزه 6.2 ریشترى استان کرمان تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر تلفات و فوت افراد ارسال نشده است.

وى افزود: از زمان وقوع زلزله اورژانس هوایی بر فراز استان کرمان و مناطق زلزله زده به پرواز درآمده و در حال بررسی و ارزیابی است.

صابرى تصريح كرد؛ تا کنون 80 درصد از مناطق زلزله زده مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه جز تلفات ساختمانی هیچ مصدوم جدی این حادثه نداشته است.

مدير مركز حوادث و فوريت هاى پزشكى دانشگاه علوم پزشكى كرمان بيان كرد: بر اثر وقوع این زمین لرزه به چند ساختمان آسیب رسیده است و تعدادی از دام‌ها نیز تلف شده‌اند.

زلزله كرمان يك مصدوم برجاى گذاشت 

07:51: مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: كانون زمین لرزه 6/2 ریشتری هجدک و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است؛ این زمین لرزه در شمال استان کرمان و جنوب استان خراسان جنوبی احساس شده است.

وی افزود: بر اثر وقوع این زمین لرزه ١٠دستگاه آمبولانس از منطقه شمال استان کرمان و ١٠دستگاه آمبولانس از خراسان جنوبی به منطقه اعزام شده اند.

سخنگوى اورژانس ادامه داد: اين زمين لرزه تا اين لحظه یک مصدوم برجای گذاشته است و بر اثر این زمین لرزه ۱۰ تیم ارزیاب از استان کرمان و ۱۰ تیم نیز از استان خراسان جنوبی به منطقه جهت بررسی اوضاع اعزام شده اند.

انتهای پیام/

وقوع زلزله در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار