الفبای سواد رسانه رژیم رسانه ایی است

استاد دانشگاه گفت : الفبای سواد رسانه رژیم رسانه ایی است که باید خانواده ها مدیریت خود استفاده درستی از فضای مجازی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عشقی در کارگاه سواد رسانه در جمع خانواده های کارکنان گروه 44 توپخانه اصفهان افزود: مدیریت رسانه می تواند در بهبود وضعیت انسان موثر باشد و در گسترش صلح و امنیت جهان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد:رسانه نقطه کانونی ارتباطات اجتماعی است و از سواد رسانه می توان با عنوان رژیم رسانه ایی نیز نام برد چرا که فرد با در دریای پر از اطلاعات و ارتباطات روبرو می شود و هیچکدام از این مباحث کارببردی در زندگی شخصی فرد ندارد.

وی گفت: زمانی که فناوری نو در جامعه وارد می شود بعضی از افراد در همان ابتدا به ضورت کنجکاوانه به سراغ فناوری می روند و این افراد در جامعه چیزی حدود 5/2 درصد هستند وگروه بعدی کاربران اولیه هستند که با تقلید از گروه اول وارد فناوری جدید می شوند.
وی ادامه داد: 68 در صد مصرف کنندگان از فناوری و فضای مجازی گروه سومی هستند که بعد از دو گروه اول وارد این فضا می شوند.

وی افزود: دیر باوران فضای مجازی نیز به کسانی گفته می شود که با اکراه به سراغ فناوری جدید می روند و در واقع علاقه ایی به استفاده از فضای مجازی ندارند که آنها نیز حدود 16 درصد از جامعه را تشکیل می دهند.

وی بر ضرورت ساختارسازی فرهنگ بر فناوری های جدید تاکید کرد و گفت: امروز ما می توانیم شخصیت افراد را از طریق زنگ موبایل ، وبلاگ و شبکه اجتماعی فرد تشخیص دهیم.

وی افزود: کشورهای غربی ابتدا تکنولوژی را وارد کشور های دیگر می کنند و سپس فرهنگ آن را در جامعه رواج می دهند و متاسفانه بسیاری از معضلات طلاق به خاطر استفاده نادرست از فضای مجازی است.
این پژوهشگر رسانه میزان استفاده از فضای مجازی برای آقایان را 55 درصد و خانم ها را 45 در صد عنوان کرد و افزود: افراد در این فضا می توانند شخصیت خود را به هر شکلی تغییر دهند.

وی بیان کرد: در کشوری مانند آمریکا که زادگاه اینترنت است اگر فردی بیش از حد از اینترنت استفاده کند این فرد به کانون بازیابی اینترنتی معرفی و به نوعی معتاد اینترنت تلقی می شود.
عشقی بر ایجاد فرهنگ رسانه در جامعه تاکید کرد و گفت : امروز باید با رعایت الفبای رسانه ایی که همان رژیم رسانه ایی است نحوه استفاده از فناوری های نوین را در خانواده ها کنترل کرد.
گفتنی است در ادامه این کارگاه یک روزه در گروه 44 توچخانه اصفهان کارگاه تحکیم خانواده نیز با حضور اساتید این حوزه برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.