آزمایش قدم اول در درمان بیماری ایدز است

کارشناس مسئول معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ۸ تا ۱۴ آذرماه به عنوان کنترل بیماری ایدز با درمان‌های پیشرفته هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی کماسی  کارشناس مسئول معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت: این پیشرفت‌ها شامل درمان‌هایی است که باعث طول عمرطبیعی فرد مبتلا، ازدواج وبارداری میشود ومصرف دارو‌ها احتمال انتقال این ویروس را به صفر درصد میرساند.

علی کماسی با اشاره به اینکه آزمایش، قدم اول در درمان بیماری ایدز میباشدافزود: آزمایش درتمام مراکز بهداشتی درمانی وپایگاه‌های سلامت استان به صورت محرمانه انجام می شود ودرصورت مثبت بودن، بیماربه مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در مرکز بهداشتی درمانی رفعتیه طبقه دوم، جهت آزمایشات تکمیلی، مراقبت ودرمان انتقال داده می‌شود.

علی کماسی تاکید کرد: بیماری ایدز مثل همه بیماریهاست، اما مشکل اصلی دراین بیماری شناسایی نشدن بیماران مبتلا به HIV میباشد که با اطلاع رسانی وآموزش باید ترس و وحشت مردم نسبت به آزمایش دادن کاسته شود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد ازشناسایی، درمان وپایبندی به درمان تاثیر بسزایی درکنترل بیماری دارد.

شعارامسال هفته اطلاع رسانی ایدز"سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان وحمایت ازمبتلایان HIV است.

گفتنی است بیماری ایدز (AIDS) یک بیماری عفونی است و به مجموعه‌ای از علایم و بیماری‌ها اشاره دارد که در اثر ویروسی به نام اچ. آی. وی (ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV) ایجاد می‌گردد و در آن سیستم ایمنی بدن انسان دچار نقص می‌شود بی‌بند و باری جنسی، استفاده از سرنگهای آلوده برای تزریق مواد مخدر، تزریق خون یا فرآورده‌های خونی آلوده، مواجهه کارکنان بیمارستان‌ها و تکنسینهای آزمایشگاهی با خون، مدفوع، یا ادرار افراد آلوده به ویروس ایدز ازعلت‌های ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام/ز

بیماری ایدز (AIDS) یک بیماری عفونی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.