کرمانشاه؛

شناسایی زودهنگام بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود تنها یک مرکز درمان HIV در استان، این تعداد را پاسخگوی نیاز استان ندانست.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛حسین کریم با بیان اینکه باید تعداد مراکز درمان HIV در استان حداقل به ۱۰ مرکز برسد فزود: از مجموع آمار ۳۴ هزار نفری مبتلایان به HIV  در کشور ۳۶۰۰ نفر آنها مربوط به استان کرمانشاه است که این تعداد بین ۱۲ تا ۱۳ درصد مبتلایان را شامل می شود.


کریم افزود: دلیل بالاتر بودن آمار بیماران HIV این استان به بالاتر بودن میزان شناسایی زودهنگام بیماران برمی گردد، تا آنجا که این استان زمانی ۵۰ درصد شناسایی بیماران کشور را داشت.

کریم در ادامه اشاره ای هم به راه اندازی مراکز M M T  در کشور با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از اعتیاد تزریقی داشت و افزود: در کنار این مراکز اتفاقات دیگری هم ممکن است رخ  دهند و لذا باید برای کنترل، این مراکز مورد بازنگری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مراکز M M T نه تنها مشکلات را حل نمی کنند چه بسا آنها را بیشتر هم کنند و لذا پیشنهاد ادغام این مراکز را داریم، زیرا تا زمانی که این مراکز مردمی نشوند مشکل اعتیاد حل نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود یکسری مشکلات بزرگ در استان مثل بیکاری که که بدون توجه به آنها دیگر مشکلات حل نمی شوند، گفت: باید به صورت ویژه به این موارد پرداخته شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.