رئیس همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی‌ مطرح کرد؛

اخلاق حرفه‌ای؛ محوریت تمام رشته‌های علمی‌/ دارو درمانی تنها راه حل درمان بیماران نیست

صدر با بیان اینکه توجه به اخلاق حرفه‌ای محور تمام رشته‌های علمی است، گفت: در امر سلامت اعتمادسازی نقش کلیدی دارد.

اخلاق حرفه‌ای؛ محوریت تمام رشته‌های علمی‌/ دارودرمانی تنها راه حل درمان بیماران نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید شهاب‌الدین‌ صدر‌ رئیس همایش اخلاق در مشاوره و روان‌ درمانی‌ که امروز در فرهنگستان علوم پزشکی‌ برگزار شد، گفت: ورود به امر سلامت نیازمند اعتماد‌سازی مردم است و در مواجهه با مردم که جان و روان خود را به امانت می‌سپارند‌ باید با در نظر داشتن اخلاق حرفه‌ای ملاحظات‌ خاصی را در نظر داشت‌.

وی افزود: در حرفه‌های مختلف‌ پزشکی باید پزشکان بدانند تنها با دارودرمانی‌ حال بیمار خوب نمی‌شود بلکه توجه به روح در کنار جسم و توجه به مبانی اخلاقی و اعتقادی بیماران در امر سلامت نقش آفرینی می‌کند که پزشکان باید در بحث‌ اخلاق‌ حرفه‌ای این موضوع را مدنظر قرار دهند‌.

رئیس همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی گفت: سلامت روحی نیز در کنار سلامت ذهنی از ابعاد سلامت برشمرده‌ می‌شود و در نظر داشتن اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی نیز از موضوعات مهمی است که امروز به آن پرداخته شد، اما باید بدانیم‌ توجه به اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی که مخاطبان‌ اصلی انسان‌ها هستند امری مقطعی نیست و باید در تمام عرصه‌ها اخلاق حرفه‌ای مدنظر قرار گرفته شود.

  اخلاق‌ از مباحث‌ بنیادی‌ فرهنگ بومی و مذهبی ایران است

صدر‌ با اشاره به کلام معصومین‌ و آیات و روایات اظهار کرد: موضوع اخلاق‌ از مباحث‌ بنیادی‌ فرهنگ بومی و مذهبی ماست و از نگاه امیر‌المؤمنین کسی که طبابت‌ می‌کند و در امر سلامت وارد می‌شود باید در گام اول تقوا داشته باشد و در مرحله کار حرفه‌ای دلسوزی و کوشش خود را به کار بگیرد.

وی امانتداری را یکی از خصلت‌های درمانگران موفق دانست و افزود: در بحث‌ اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی نیز امانتداری، بصیرت‌ و اعتماد موضوعاتی کلیدی است که باید درمانگران در کار حرفه‌ای خود از آن غافل نشوند.

رئیس همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی در جمع مشاوران و روانشناسان گفت: سلامت روان و تأمین آن در بیماران امری مهم است و اگر اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی بیش از پیش در نظر گرفته شود می‌توانیم شاهد ارتقاء اخلاق پزشکی باشیم‌.

صدر در ادامه تبیین اخلاق حرفه‌ای از منظر دین اسلام، تشریح‌ اخلاق حرفه‌ای با توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی، آشنایی با اخلاق حرفه‌ای خانواده، شناخت نقش رسانه‌ها در اخلاق حرفه‌ای، تبیین اصول اخلاق حرفه‌ای، شناخت تعار‌ضات اخلاقی‌ در مشاوره روان‌درمانی را از محورهای همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی عنوان کرد و اظهار کرد: اخلاق در تمام حرفه‌ها نقش کلیدی دارد و باید بدانیم در بحث سلامت جسمی و روانی و اخلاق حرفه‌ای و پزشکی که در آن اخلاق حرف اول را می‌زند اعتما‌دسازی مردم زمینه‌ساز نتایج مطلوب در روند درمان و سلامت روان جامعه خواهد بود.

گفتنی است؛ همایش اخلاق در مشاوره و روان‌درمانی با همکاری سازمان نظام روانشناسی‌ و مشاوره ایران، انجمن ایرانی روانشناسی‌، مرکز تحقیقات‌ علوم رفتاری دانشگاه بقیه‌الله‌، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در فرهنگستان علوم پزشکی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار