تامین ۲۲ درصد از کالاهای مصرفی افغانستان توسط ایران

رایزن بازرگانی افغانستان در ایران گفت: سهم ایران در بازار مصرفی افغانستان ۲۲ درصد معادل ۲.۵ میلیارد دالر است که خواهان افزایش بیشتر آن هستیم.

تامین۲۲ درصد کالاهای مصرفی افغانستان توسط ایرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جابر انصار»  رایزن بازرگانی افغانستان در ایران گفت: در حال حاضر ایران ۲۲ درصد از بازار کالاهای مصرف‌کننده افغانستان را در دست دارد.

وی تصریح کرد: واردات کالاهای مصرف کننده افغانستان در سال به حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر می‌رسد که سهم ایران ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر است.

وی اظهار داشت: زمانی که واردات کالا از طریق ایران انجام می‌گیرد، هزینه حمل و نقل برای افغانستان ارزان تر تمام می‌شود؛ ضمن اینکه این مساله به نفع مصرف کنندگان افغانستانی هم هست.

«انصار» خاطر نشان کرد: کالاهای ایرانی در مقایسه با سایر کالاهایی که از کشورهای همسایه وارد افغانستان می‌شوند، از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

وی گفت: قصد داریم همکاری خود را با ایران گسترش دهیم و این فرصت را به ایران برای افزایش سهم خود در بازار مصرفی افغانستان بدهیم تا این رقم به ۵ میلیارد دالر در سال افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار