انتقاد تند مجلس افغانستان از نشست مخالفان دولت در قندهار

مجلس نمایندگان در نشست امروز خود از نشست قریب‌الوقوع منتقدان حکومت در قندهار به تندی انتقاد کرده و آن را برای شرایط فعلی کشور خطرناک عنوان کرده است.

انتقاد تند مجلس از نشست مخالفان دولت در قندهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان در نشست امروز خود از نشست قریب‌الوقوع منتقدان حکومت در قندهار به تندی انتقاد کرده و آن را برای شرایط فعلی کشور خطرناک عنوان کرده است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان گفته اند که این نشست احتمالا تحت عنوان «لویه جرگه» با درخواست حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور برگزار خواهد شد، ولی اینگونه نشست‌ها لویه جرگه نیست و کشور را به سوی تجزیه می‌برد.

لطیف پدرام، یکی از اعضای ولسی جرگه گفته که حکومت آقای غنی غیرقانونی است، اما تصمیم چگونگی برخورد با آن را باید نمایندگان مردم بگیرد. وی افزوده که کرزی با کدام پایگاه حقوقی این لویه جرگه را برگزار می‌کند. پدرام تصریح کرده که اگر قرار باشد از هر ولایت ۵ تا ۱۰ نفر جمع شود و نامش را لویه جرگه بگذارد، هر کس توانایی برگزاری چنین لویه جرگه را داراست.

عبدالرئوف انعامی عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز گفته که نشست قندهار در شرایط فعلی زمینه دخالت استخبارات خارجی در کشور را بیشتر می‌کند و برگزاری آن می‌تواند برای کسانی دیگری نیز انگیزه دهد تا در نقاط مختلف کشور دست به برپایی چنین نشست‌های بزنند.

عبدالروئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفته که برگزاری لویه جرگه از هر آدرس و زیر هر عنوانی که باشد مخالف قانون اساسی است. وی افزوده که تمامی جریان‌های سیاسی کشور برای فعلا، حکومت وحدت ملی را پذیرفته و باید در کنار هم از نظام حمایت کنیم.

رییس مجلس نمایندگان تصریح کرده هر گونه تلاش برای سقوط نظام «خیانت ملی» است.

این درحالی است که روز گذشته برخی منابع گفته بود که قرار است امروز در قندهار نشست بزرگ با شرکت مخالفان سیاسی حکومت وحدت ملی برگزار شود اما امروز مشخص شد که نشست مخالفان سیاسی حکومت فردا برگزار می‌شود.

پیش از این نیز حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، ائتلاف محور مردم و شورای حراست و ثبات اعلام کرده بودند که برای حل مشکلات فعلی کشور لازم است لویه جرگه برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.