برگزاری همایش مخالفت با لویه جرگه در ولایات افغانستان

عضو برکنار شده مجلس سنا می‌گوید که حکومت به والیان ولایت‌های مختلف کشور پول فرستاده تا همایش‌هایی را در مخالفت با برگزاری لویه جرگه برگزار کنند.

برگزاری همایش مخالفت با لویه جرگه در ولایات افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  عضو برکنار شده مجلس سنا می‌گوید که حکومت به والیان ولایت‌های مختلف کشور پول فرستاده تا همایش‌هایی را در مخالفت با برگزاری لویه جرگه برگزار کنند.

حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستات از چندی به این سو در تلاش است لویه جرگه در خصوص مسایل مهم از جمله راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان، حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند و بحران نا امنی برگزار شود.

این تلاش آقای کرزی با مخالفت شدید حکومت مواجه شده و ارگ ریاست جمهوری هفته گذشته طی اعلامیه‌ای مخالفتش را با برگزار جرگه عنعنوی رسماً اعلام کرد.

چندی پیش، طرفداران آقای کرزی با نصب لوحه‌های تبلیغاتی زیر عنوان "برگزاری لویه جرگه بزودی" در سطح شهر کابل خواستند حکومت را غافل گیر کنند؛ اما قبل از روشنی صبح، این لوحه‌ها از سوی پولیس جمع آوری شد.

اما هم اکنون تقابل جدید حکومت با کرزی بر سر تشکیل لویه جرگه وارد مرحله جدیدی شده است.
طرفداران آقای کرزی مدعی هستند که حکومت وحدت ملی والیان بسیاری از ولایت‌ها را موظف کرده است تا در مخالفت با برگزاری لویه جرگه تجمعاتی را در سطح ولایات برگزار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.