معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم:

دانشگاه جای تامل و تدبر در قرآن است/لزوم توجه به ترویج مفاهیم قرآنی در محیط‌های دانشگاهی

میرزایی گفت: دانشگاه جای تامل و تدبر در قرآن است و ترویج مفاهیم قرآنی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین میرزایی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اختتامیه سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: هر کسی که در این جامعه زندگی می‌کند موظف است برای آشنایی بیشتر جامعه با روح قرآن تلاش کند و افرادی مثل ما که مسئول اجرایی هستند وظیفه سنگین‌تری در این موضوع دارند.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی(ره) فرمودند: پیام قرآن و کسانی که با قرآن مأنوس هستند این است که یک مقدار بالاتر بیایید و اگر  قرآن خواندن و آشنا شدن با آن اثری بر روح و جان ما نگذاشت، نشان می‌دهد که مشکل از خود ما است و باید به دنبال آسیب‌شناسی در وجود خود باشیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه موظف هستند برای آشنا شدن قلوب دیگران با روح قرآن تلاش کنند و خود نیز به آن عمل کنند و افرادی مثل ما که مسئولیت اجرایی در کشور دارند وظیفه سخت‌تر و سنگین‌تر به عهده دارند و در همه حال باید مراقب رفتار خود باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ترویج معارف قرآنی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد تا در زندگی ما جاری شود و همه کسانی که در زمینه علوم قرآنی فعالیت دارند باید به گونه‌ای باشند که مورد رجوع و اعتماد دیگران باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه جای تامل و تدبر در قرآن است اما متاسفانه در زندگی عادی بسیاری از ما به اندازه کافی به آن عمل نمی‌شود که باید این روند بهبود یابد.

میرزایی در خصوص ویژگی‌های مومن از نگاه قرآن کریم یادآور شد: طبق فرموده قرآن مومن کسی است که دیگران از دست و زبان او در آسایش باشند بنابراین اگر دیگران از دست و زبان ما در آسایش نیستند یعنی مومن نیستم که راه بهبود این وضعیت افزایش تدبر در قرآن و مأنوس شدن با این کتاب آسمانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار