پورعلی مطرح کرد:

بازدید روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران/ نقش مهم جهاد دانشگاهی در توسعه و نشر کتاب

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از بازدید روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران خبر داد.

بازدید روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران/ نقش مهم جهاد دانشگاهی در توسعه و نشر کتاببه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید پور علی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری بیست‌وچهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که صبح امروز برگزارشد، گفت: جشنواره کتاب سال دانشجویی از 18 تا 24 آبان‌ماه برگزار می شود، جهاد دانشگاهي به واسطه فعالیت‌های نشر داده‌های علمی،ا نتشار کتاب و ایجاد پایگاه مدارک و اطلاعات علمی توانسته نقش و سهم خوبی را در صنعت نشر کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی که در هفته کتاب معرفی می‌شود به واسطه فعالیت های این حوزه در نشر و تالیف کتاب است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: یکی از اهداف ما در جهاد دانشگاهی فراهم کردن نشر داده‌های علمی در قالب نشریات علمی و تخصصی است که امسال هم خوشبختانه 40 نشر داده‌های علمی در جهاد دانشگاهی در حال انتشار است.

پورعلی اضافه کرد: ما برای اینکه بتوانیم سهولت را برای دانشجویان فراهم کنیم در مرکز اطلاعات ایران تمامی نشریات را برای دانشجویان و اساتید فراهم کردیم به طوری که روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران بازدید دارند.

برگزاری سومین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی نویس 

وی بیان کرد: علاوه در کنار بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، سومین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی نویس نیز برگزار می شود. این جایزه ویژه دانشجویان خارجی است که کتاب خود را به زبان فارسی به چاپ رسانده باشند، به علاوه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور که در مدت تحصیل کتابی را به زبان فارسی منتشر کرده‌اند می توانند در این بخش شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: بخش اصلی این جشنواره آثار در گروه علوم انسانی شامل شاخه های دين و فلسفه، زبان و ادبيات، روان شناسی، حقوق و علوم سياسی، تاريخ، مديريت و اقتصاد، علوم اجتماعی، تربيت بدنی و گروه علوم پایه شامل شاخه هایفيزيک، شيمی، زيست شناسی، زمين شناسی، رياضی و گروه فنی و مهندسی شامل شاخه های كامپيوتر، الكترونيک، عمران، مكانيک، صنايع و گروه کشاورزی و منابع طبیعی شامل شاخه های منابع طبيعی: زراعت، صنايع چوب، باغبانی و دامپروری و گروه علوم پزشکی و دامپزشکی شامل شاخه های پزشكی، دندانپزشكی، دامپزشكی، پرستاری، مامايی و گروه هنر و معماری شامل شاخه های معماری، نقاشی، موسيقی، عكاسی به رقابت می‌پردازند.

پورعلی افزود: در بخش ویژه نیز آثار در شاخه‌های اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال، فضای مجازی، گردشگری، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های نوین، فرهنگ عمومی و آسیب های اجتماعی و مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار