نبود عزم جدی برای اجرای قانون رسیدگی به اموال مقامات

عزم جدی برای اجرای قانون رسیدگی به اموال مقامات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ما در کشور کمبود قانون نداریم و حتی برای رسیدگی به اموال مقامات و مسئولین قانون خوب و به اندازه کافی هم وجود دارد.

وی اجرا نشدن قانون رسیدگی به اموال مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام را ناشی از ضعف قانون مصوب مجلس دانست و افزود: وقتی یک فرد مسئولیت می‌گیرد و یک‌باره صاحب ثروت میلیاردی می‌شود باید بر ثروت وی نظارت و اموال وی بررسی شود.

یوسفیان ملا با اشاره به اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام پس از گذشت ۲ سال از تصویب و ابلاغ آن گفت: یکی از دلایل معطلی این قانون، کامل نبودن قانون و نیاز داشتن به آئین‌نامه برای اجراست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین جامع و مانع نیستند، افزود: اگر قانون خوب نوشته، تدوین و تصویب شود نیازی به آئین‌نامه نیست، در مسیر اجرا قرار می‌گیرد و تاخیری در اجرا بوجود نمی‌آید.

وی با طرح این سوال که چرا نمایندگان قانون را طوری می‌نویسند که به آئین نامه نیاز باشد، گفت: این ضعف به خود مجلس بر می‌گردد و اصولا مجلس هم در بعد قانون‌نویسی و هم در بعد نظارت ضعف دارد.

یوسفیان افزود: در حال حاضر ما در کشور کمبود قانون نداریم و حتی برای رسیدگی به اموال مقامات و مسئولین قانون خوب و به اندازه کافی هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با قانون‌های قبلی هم می‌شود اموال را بررسی کرد، گفت: برای بررسی اموال مقامات نیاز به قانون جدید نبود و با توجه به قوانین موجود، قوه قضائیه می‌تواند به هر نوع فسادی رسیدگی کند.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به رسیدگی به اموال مقامات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار