نوزدهمین مانور سراسری زلزله در زنجان برگزار شد

مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، مانور زلزله و امداد و نجات در دبیرستان دخترانه مهدیه ناحیه دو زنجان برگزار شد تا دانش‌آموزان با اقدامات ضروری در هنگام زلزله آشنا شوند.
دانش‌آموزان با نکات ایمنی که باید در هنگام زلزله رعایت کرد و نیز امدادرسانی اولیه به مصدومان آشنا شدند.
کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این مانور اظهار داشت: مانور زلزله امروز بسیار مطلوب و خوب با همکاری دستگاه‌های امدادی برگزار شد.
وی آموزش‌های امدادرسانی به دانش‌آموزان را مهم برشمرد و تصریح کرد: یک پنجم جمعیت استان دانش‌آموزان هستند و اگر دانش‌آموزان با آموزش‌های امدادرسانی آشنا باشند به طور حتم در مواقع رخداد حادثه و زلزله وضعیت بهتری خواهیم داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه وظیفه ستاد مدیریت بحران همکاری و انسجام‌دهی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی است، گفت: شورای ستاد مدیریت بحران استان در موافع ضروری جلسات شورا را برگزار می‌کند.
به گفته کرامتی اگر حوادث در حد محلی باشد شورای مدیریت بحران به ریاست فرمانداران و اگر گسترده باشد به ریاست استاندار برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های امدادی، نظامی و اجرایی مکلف به اجرای مصوبات هستند.
این مقام مسئول با ابراز خرسندی از مانورهای زلزله در مدارس در سطح استان بیان کرد: افزایش سطح آگاهی و دانش نوجوانان و جوانان می‌تواند بسیاری از تلفات جانی و مالی را در مواقع زلزله کاهش دهد.


انتهای پیام / ک


آشنایی دانش‌آموزان با اقدامات ضروری در هنگام زمین لرزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.