پایان مسابقات سراسری قرآن کریم نهاجا

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در شیراز به پایان رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید محمد سیدیان معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پایان مسابقات سراسری قرآن کریم نهاجا، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ‌های ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰،۵، ۳ جز قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر برگزار شد و ۱۵۰ نفر در مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: هفتصد شرکت کننده در مرحله مقدماتی حضور داشتند که ۱۳۷ شرکت کننده به مرحله نهایی و ۴۴ نفر از برترین‌های این دوره به مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی که دی ماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

حجت الاسلام قاضی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی با بیان این که قرآن کتابی است که شکی در آن نیست و حکمت آموز و محکم است، تصریح کرد: برپایی مسابقات قرآنی موجب می‌شود که قرآن از مهجوریت خارج شود.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی هم در تبیین جایگاه قرآن کریم بیان کرد: درس قرآن تواضع، خلوص، تقوا و مجاهدت با نفس است.

حجت الاسلام جلیل صفت اضافه کرد: انسان موجودی ضعیف و در عین حال پیچیده است و در مقابل این ضعف، راه چاره، قدرت و نیروی حقیقی قرآن است.

وی با بیان اینکه ایمان با تلاوت قرآن بارور می‌شود؛ گفت: عصاره هستی قرآن و عترت معنای حقیقی قرآن است.

حجت الاسلام جلیل صفت ادامه داد: قرآن منهای عترت سر از انحراف در می‌آورد و کار‌های افراد را در اطاعت نکردن از ولایت توجیه می‌کند.

وی گفت: برای اسلامی کردن جامعه لازم است، فرهنگ حقیقی قرآن در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، تربیتی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/ن

مسابقات سراسری قرآن کریم نهاجا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار