اسلام‌شناسی؛

پرداختن به علم و اسلام‌شناسی بزرگ‌ترین مسئولیت روحانیت و طلاب

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروزه روحانیت باید به سلاح علم مجهز شود گفت: پرداختن به علم و اسلام‌شناسی بزرگ‌ترین مسئولیت روحانیت و طلاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: برگزار کردن این جشنواره نشان‌دهنده توفیقات و استعداد‌های پژوهشی بوده که برای رسیدن به غنای لازم نیازمند حمایت است.

وی افزود: ازجمله دغدغه‌های اساسی طلاب در خصوص پژوهش، موضوع شناسی است و این در حالی است که هرچقدر موضوع جزئی‌تر باشد ارزش آن بیشتر بوده و نیازمند داشتن جرات برای نوشتن دارد که باید این امر محقق شود.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آنچه در جشنواره علامه حلی دنبال شده است، فراهم شدن جرات پژوهش برای طلاب است که اقدامی ارزشمند در این راستا محسوب می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه در دولت کریمه حضرت، ولی عصر (عج) اسلام عزیز بوده و دولت کفر جایی ندارد، گفت: برای نقش‌آفرینی در دولت کریمه باید نوآوری وجود داشته باشد که این امر در نتیجه پژوهش محقق شده و لازمه دیگر رهبری در این دولت، کریم بودن آن است و کریم بودن نیز به تهذیب نفس و روح محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه روحانیت باید به سلاح علم مجهز شود و پرداختن به علم و اسلام‌شناسی بزرگ‌ترین مسئولیت روحانیت و طلاب است، خاطرنشان کرد: باید به این امر در بین روحانیون و طلاب توجه شود و آن‌ها به علم، دانش و فهمیدن دین بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: باید توجه شود که روحانیون و طلاب در دولت کریمه چه نقشی ایفا می‌کنند و اینکه آیا برای تبلیغ دولت کریمه آماده هستیم یا نه. رهبری و جلودار بودن از دیگر نقش‌های روحانیون است چراکه این نقش مقام بزرگی است و لازمه جلودار بودن آن این است که طلاب و روحانیون باید علم زیادی داشته باشند و اسلام و دین را به‌خوبی بشناسند.

انتهای پیام/م

پرداختن به علم و اسلام‌شناسی بزرگ‌ترین مسئولیت روحانیت و طلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.