ترویج هنر گلیچ بافی در روستای چاشم با اهدای دار گلیچ به هنرمندان

بر اساس اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستاها ، تعدادی دار بافت گلیچ به هنرمندان روستای چاشم استان سمنان اهداء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر صفاخواه معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: طرح ضربتی اشتغال سازمان میراث فرهنگی در 2 روستای هدف صنایع دستی استان سمنان شامل ابر و چاشم در حال اجراست.


وی افزود : بر اساس اجرای طرح ضربتی اشتغال سازمان میراث فرهنگی ظرفیت‌های صنایع‌دستی روستای چاشم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بررسی شده و در این راستا هنر بافت گلیچ در این روستا با ارائه تعدادی دار گلیچ و مواد اولیه در حال ترویج است.


صفاخواه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ترویج صنایع‌دستی نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این روستا است و تا کنون دوره‌های آموزشی گلیم و گلیچ‌بافی در روستای چاشم برای بیش از 20 نفر از بانوان، با اختصاص 130 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.


گفتنی است ، اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال با هدف شناسایی استعدادها و قابلیت‌های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی در حال اجراست.


ارائه راهکار به روستاها در زمینه راه اندازی و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رونق صنایع‌دستی، بهره‌برداری از ظرفیت های تاریخی موجود از جمله آب انبارها و حمام‌های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، از جمله دستاوردهای اجرای این طرح است.


شایان ذکر است ، روستای چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا، در كنار كوهستان با چشم اندازهای طبيعی واقع شده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات ترویج هنر گلیچ بافی در روستای چاشم استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.