آمادگی مجلس برای حل مشکلات موقوفات کشور

نشست هم اندیشی رئیس سازمان اوقاف با نمایندگان ملت در مجلس، همزمان با پایان دهه وقف در بهارستان برگزار و بر عزم مجلس و ترویج فرهنگ وقف تاکید شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه امروز سه شنبه، ۷ آذرماه همزمان با برپایی نمایشگاه عملکرد ودستاورد‌های سازمان اوقاف در مجلس و پایان دهه وقف نشست هم‌اندیشی حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده، ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و جمعی از معاونان ومدیران و مسئولان این سازمان با نمایندگان مجلس در سالن هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف گفت: ما امروز در پایان هفته وقف جلسه‌ای را با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و ۱۰ مدیر ادارات کل استانی این سازمان؛ مشکلات وقف در حوزه‌های انتخابیه با نمایندگان مجلس بررسی کردیم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه موضوعات خوبی در این جلسه بررسی و مصوب شد که این امر می‌تواند به تسریع در حل مشکلات موقوفات در کشور کمک کند و یکی از نتایج برگزاری چنین جلساتی آشنایی و همفکری هرچه بیشتر مجلس و سازمان اوقاف با وظایف این سازمان بسیار مهم است.
 
وی افزود: در جلسه مذکور برخی از نمایندگان سوالاتی در زمینه موضوعات وقفی و اوقافی در حوزه انتخابیه مطرح کردند که پس از بحث و بررسی میان نمایندگان و مسئولان سازمان اوقاف مقرر شد که ایرادات مطروحه برطرف شود.
 
وی یادآور شد: موضوعاتی از قبیل؛ نحوه اداره موقوفات، اجرای نیات واقفین و نحوه اجرای قوانین و مقررات موقوفات از محور‌های اساسی موردبحث در این نشست بود.
 
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه با ابراز تاسف از وقوع زلزله غرب کشور، خاطرنشان کرد: حضور مقام معظم رهبری در کرمانشاه نشان داد مشکلی مابین شیعه و سنی در کشور وجود ندارد، زیرا همه مسلمانان با یکدیگر برادر هستند.

وی درباره وضعیت کمک رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه به زلزله زدگان نیز تصریح کرد: به محض وقوع زلزله به موکب‌هایی که در اربعین حضور داشتند، اعلام شد تمامی امکانات خود را به محل زلزله زدگان منتقل کنند و از سوی دیگر نیز به مدیران کل استان‌ها در این سازمان اعلام شدکه به هر میزانی که توانایی دارند به زلزله زدگان یاری برسانند.
 
حجت الاسلام محمدی افزود: ما نباید فراموش کنیم که کرمانشاه در زمان جنگ ۸ ساله مرزداری کرده است و در عملیات مرصاد شاهد مقاومت آنان در مقابل منافقین بوده ایم بنابراین جا دارد که قدردان این مردم بسیار فهیم باشیم.
 
گفتنی است؛ در ادامه این نشست برخی از نمایندگان مباحثی را در خصوص موقوفات حوزه انتخابیه خویش مطرح کردند.
 
شهاب نادری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه موجب تسکین درد زلزله زدگان شد، زیرا این اعتماد خاطر را به مردم داد که مردم تنها نیستند.
 
وی ادامه داد: مردم کرمانشاه در ۸ سال جنگ تحمیلی در دفاع از کشور سنگ تمام گذاشتند، اما متاسفانه هم اکنون بسیاری از جوانان کرمانشاهی بیکار هستند و این امر می‌تواند به قیمت جذب جوانان به گروه‌های معاند نظام ختم شود بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال برای جوانان در نظر گرفته شود.
 
نادری افزود: ما انتظار داریم سازمان اوقاف و امور خیریه از محل وقف زلزله زدگان را یاری برساند و همچنین با توجه به سردی هوا دولت باید به سرعت اسکان دائم و موقت زلزله زدگان را پیگیری و عملیاتی کند.
 
در ادامه این نشست شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان اوقاف به توسعه عمرانی بنا‌های حوزه‌های علمیه در این حوزه انتخابیه توجه کند؛ زیرا در این حوزه انتخابیه اهل سنت و شیعه رابطه و هم زیستی مسالمت آمیزی دارند بنابراین انتظار داریم سازمان اوقاف تدابیر مناسبی در این راستا اتخاذکند.
 
همچنین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس، گفت:: سازمان اوقاف باید در راستای ترویج فرهنگ وقف در جهت آگاه سازی مردم از فواید این عمل ستودنی برنامه ریزی فرهنگی تدارک ببیند تا مردم با آگاهی مناسب‌تر پا به امور وقفی بگذارند.
 
همچنین علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اوقاف جایگاه مهمی در توسعه کشور و نظام اسلامی دارد، اما متاسفانه به موضوع وقف مدتی است که کم توجهی شده است بنابراین مجلس، دولت و سازمان اوقاف و امور خیریه باید به عنوان سه ضلع اصلی بیشتر فعالیت کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار