کاهش آتش زدن بقایای کشاورزی در باغملک

با پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست باغملک آلودگی‌های ناشی از آتش زدن بقایای کشاورزی در این شهرستان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: هر ساله پس از برداشت محصولات برنج از مزارع کشاورزی شهرستان باغملک و پیش از شروع بارش های پاییزی و فصل کشت گندم در مزارع،  کشاورزان اقدام به آتش زدن بقایای کشاورزی مزارع خود می نمودند.

 

وی بیان داشت: این امر موجب آلودگی شدید هوا و ایجاد مشکلات متعدد بهداشتی برای اهالی منطقه می نمود که نارضایتی و گله مندی شدید اهالی را در پی داشت.امسال با استقرار اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان، این اداره جهت آموزش های لازم به کشاورزان شهرستان در زمینه مشکلات و معضلات آتش زدن بقایای کشاورزی و جرم بودن این مسئله اقدام به برگزاری کلاس های متعدد آموزشی در سطح شهرستان نمود.

امیری بیان کرد: علی رغم آموزش های لازم و ارائه راه کارهای جایگزین برخی از کشاورزان منطقه اقدام به آتش زدن بقایای کشاورزی خود نمودند که در پی بروز این مسئله اداره حفاظت محیط زیست اقدام به گشت و کنترل های مداوم و شبانه روزی در منطقه نمود و طی حدود ۴۰ روز گشت و کنترل و با همکاری و مساعدت های بی دریغ دادستان محترم و محیط زیستی شهرستان و نیروی انتظامی در حدود ۵۰ نفر از متخلفین طبق قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

 

کاهش آتش زدن بقایای کشاورزی در باغملک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک  گفت: با اقدامات موثر اداره حفاظت محیط زیست تا حدود زیادی از حجم آلودگی ناشی از آتش زدن بقایای کشاورزی کاسته شده است.

وی افزود: همچنین این مشکل نیازمند همکاری و عزم جدی تر اداراتی چون جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان می باشد که به فکر اقدامات پیشگیرانه و نیز راه های جایگزین مناسب بوده تا بتوان به شکل بهتر و جامع تری با این معضل در سال های آینده مقابله کرد.

انتهای پیام/م

جلوگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.