روسیه برای کشور‌های بریکس اینترنت مستقل راه اندازی می‌کند

شورای امنیت روسیه از کرملین درخواست کرده است بستر اینترنتی مستقلی برای کشورهای عضو بریکس تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، شورای امنیت روسیه از دولت این کشور درخواست کرده است زیرساخت اینترنتی مستقلی را برای کشور‌های بریکس، شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی توسعه دهد تا به این ترتیب، در صورت بروز اختلالات در اینترنت جهانی، ارتباط این کشور‌ها پایدار باقی بماند.

شورای امنیت روسیه که عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیرنده درباره امنیت ملی این کشور است، این پیشنهاد را در ماه اکتبر مطرح کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای تکمیل این پروژه تا تاریخ ۱ اوت ۲۰۱۸ زمان در نظر گرفته است.

اعضای این شورا در جلسه خود اعلام کردند: «افزایش قابلیت‌های کشور‌های غربی در بحث انجام عملیات تهاجمی در بخش فضای مجازی و نیز افزایش آمادگی آن‌ها به منظور اجرای این قابلیت‌ها، برای امنیت روسیه تهدید‌هایی جدی تلقی می‌شوند.»

اعضای این نهاد تصمیم گرفتند از سامانه‌های نام دامنه (DNS) نسخه‌های پشتیبان ایجاد کنند که قابلیت کنترل از جانب سازمان‌های بین‌المللی را نداشته باشند. این سامانه‌ها می‌توانند برای کشور‌های بریکس به بهره برداری برسند.

مسئله اتکای شدید بر سامانه نام دامنه بین المللی پیش از این در روسیه مطرح شده بود. در سال ۲۰۱۴، وزارت ارتباطات روسیه در آزمایشی، تمام سرویس‌های اینترنت جهانی را مسدود و سامانه پشتیبانی روسی را برای انجام عملیات اینترنتی در این کشور جایگزین کرد.

با این‌حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در سال ۲۰۱۴ در پاسخ به اینکه آیا مقامات روسیه قطع ارتباط این کشور با اینترنت جهانی را در نظر دارند یا خیر، گفت: این‌ ادعا‌یی دروغ بوده است.

او گفت: «البته قطع ارتباط روسیه با اینترنت جهانی در دستور کار نیست.» با این‌حال، این مقام روس تاکید کرد: «به تازگی، در اقدامات برخی از شرکای ما در اتحادیه اروپا و آمریکا مواردی غیرقابل پیش‌بینی مشاهده شده است و ما برای هرگونه تغییر شرایط آماده خواهیم بود.»

پسکوف افزود: «همه ما می‌دانیم سرپرست اصلی اینترنت جهانی کیست. به دلیل همین بی‌ثباتی، ما باید برای امنیت ملی خود تدابیری بیندیشیم.» او گفت: مسئله قطعی ارتباط روسیه با شبکه جهانی نیست؛ بلکه موضوع اصلی حفاظت از این اینترنت در مقابل نفوذ احتمالی خارجی است.»

انتهای پیام/

طرح روسیه برای زیرساخت اینترنتی مستقل کشورهای بریکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار