۵۲۳ هزار نفر از خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان بهره می‌گیرند

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه بخش پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی در استان از خدمات این نهاد بهره مند می‌گیرند.

۵۲۳ هزار نفر از خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان بهره می‌گیرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمدرضا سراوانی  مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۱۸ دفتر نمایندگی سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق، کودکان کار، اعتیاد و ... ذکر کرد و گفت: بهزیستی در حد توان در حال ارائه خدمات برای کمتر شدن این آسیب هاست.

سراوانی  افزود: ۱۴ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، دلگان، هیرمند، سرباز، چابهار، زهک، کنارک، مهرستان، نیکشهر و خاش خدمات رسانی به افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در دیگر شهرستان‌های استان در حال انجام است.

سراوانی اظهار داشت: هم اینک ۸۲۷ روستا مهد، ۵۲ مهد حاشیه شهر و ۸۸ مهد خصوصی در استان مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: در روستا مهد‌ها علاوه بر آموزش، ارائه یک وعده غذای گرم و اجرای طرح تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار