رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

خسارت عرضه و فروش مواد مخدر به کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه، فروش و مصرف مواد مخدر افزون بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال خسارت به کشور وارد می‌کند که این آمار بالا فاجعه‌ای بزرگ است.

خسارت عرضه و فروش مواد مخدر به کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان خاش  و نشست با اعضای شورای اداری و تامین این شهرستان اظهار داشت: خسارت‌های مصرف موادمخدر در کشور بسیار زیاد است و با حجم بالای ضرر‌های مالی درصدی بسیار اندک کار عمرانی انجام می‌شود.

وی افزود: ارائه تسهیلات بدون ربا به روستاییان سبب رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمند می‌شود و در این مسیر باید مجلس، دولت، کمیته امداد و بهزیستی و ... ورود پیدا کنند.

عزیزی بیان کرد: بالا بردن حقوق و مستمری مددجویان و اقشار نیازمند راهی درست برای کمک به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیست بلکه می‌توان از راه تولید و صادرات محصولات مختلف به ویژه تولید انرژی‌های نو (برق) به بالا بردن تولید ملی و درآمد مردم کمک کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانکداری اسلامی باید در جامعه رواج پیدا کند، زیرا گرفتن سود و ربا از سوی بانک‌ها در کشور گرفتاری‌های فراوانی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.

عزیزی تصریح کرد: اعتقاد جامعه اهل سنت در تحریم بانک‌ها و نگرفتن تسهیلات دارای سود و ربا ارزشمند است و امیدواریم این موضوع در کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان باید با ارائه ایده‌های نوین و کارآمد به کاهش مشکلات مردم در جامعه کمک کنند و هدفشان جذب اعتبار و هزینه کرد آن بدون برنامه ریزی نباشد.

وی ادامه داد: دلبستگی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به مردم سیستان و بلوچستان سبب شد که با هدف کاهش مشکلات مردم در آغازین روز‌های ماه ربیع الاول به این منطقه سفر کنیم.

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور و خسارت به بسیاری از هموطنان گفت: انسجام مردم ایران سبب خدمات دهی خوبی به آسیب دیدگان شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بیان کرد: برنامه ملی فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال فراگیر و توجه به اشتغال روستاییان و توسعه تعاون و تعاونی‌ها و مهارت افزایی، امنیت شغلی، صندوق ها، بنگاه‌های اقتصادی و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار در دستور کار دولت است.

سید حمید کلانتری افزود: در سیستان و بلوچستان باید به مباحث مرزی، جمعیت بالای روستاییان، محروم بودن مردم و وجود معضلات حاشیه نشینی توجه شود.

وی گفت: تنوع قومی و مذهبی و ظرفیت غنی گردشگری و صنعتی استان و منطقه خاش فرصتی ارزشمند برای خدمت رسانی پدید آورده که با تشکیل تعاونی‌های بزرگ می‌توان به حل مشکلات اشتغال مردم کمک کرد.

عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با ارائه گزارش آماری در حوزه‌های مختلف خدماتی گفت: چهار بیمارستان در سیستان و بلوچستان از سوی تامین اجتماعی ایجاد شده و طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است.

 شماری از مقامات در وزارت کار و سازمان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای کشور نیز در حوزه عملکردی خود در این نشست گزارش ارائه دادند.

در این نشست برای حل مشکلات معلولان نیازمند به ویلچر در شهرستان‌های خاش و میرجاوه از سوی معاون توان بخشی سازمان بهزیستی قول مساعد داده شد و علاوه بر این ۲ میلیارد ریال اعتبار برای حل بخشی از نیاز‌های جامعه هدف در این منطقه اختصاص یافت.

رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی وضعیت مشکلات مردم به سیستان و بلوچستان سفر کرده اند.

انتهای پیام/ع

سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار