عمده واحدهای صنعتی تعطیل ایلام مربوط به دهه ۸۰ است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: عمده واحدهای صنعتی تعطیل ایلام مربوط به دهه ۸۰ است.

عمده واحدهای صنعتی تعطیل ایلام مربوط به دهه ۸۰ است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;یارالله نصیری بیان کرد: تعداد ۱۵۷ واحد تعطیل و مشکل دار در استان وجود دارند که در دو گروه دسته بندی می شوند.

وی اظهار کرد: یک گروه واحدهایی هستند که هیچ امیدی به بازگشت آنها نیست، گروه دیگر شامل واحدهایی است که در صورت مساعدت و امکان تزریق منابع مالی زمینه بازگشت آنها وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام افزود: طیف اول شامل ۸۸ واحد هستند که سرمایه گذاری آنها ۱۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال اسمی درج شده در پروانه بهره برداری آنها یک هزار و ۵۵ نفر است.

نصیری افزود: از این ۸۸ واحد تعطیل، ۵۴ واحد تسهیلات بانکی به میزان ۲۵۹ میلیارد ریال دریافت کرده اند که با جرائم دیرکرد و معوقات به ۹۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: از این تعداد واحد تعطیل ۱۵ مورد توسط بانک ها تملیک شده و تعداد ۱۱ مورد هم موفق به تسویه حساب تسهیلات خود با بانک عامل شده اند.

نصیری با اشاره به بازه زمانی سالهای راه اندازی این واحدها، ادامه داد: ‌۱۱ واحد در فاصله سالهای ۷۰ الی ۸۰ و تعداد ۶۶ واحد طی سالهای ۸۰ تا ۹۰ موفق شده اند پروانه بهره برداری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تعطیل استان در گروه کانی های غیرفلزی مانند شن و ماسه، تیرچه و بلوک، گچ فله ای و سپس گروه صنایع شیمیایی رتبه بعدی این واحدها را تشکیل داده است.

انتهای پیام/ د

واحد های صنعتی تعطیل در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.