سفیر هند در کابل:

بندر چابهار تاثیرات منفی بر پاکستان خواهد گذاشت

«منپریت ووهرا»، سفیر هند در کابل گفت: بهبود روابط اقتصادی افغانستان و هند از راه بندر چابهار بر پاکستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بندر چابهار تاثیرات منفی بر پاکستان خواهد گذاشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «منپریت ووهرا»، سفیر هند در کابل گفت: بهبود روابط اقتصادی افغانستان و هند از راه بندر چابهار بر پاکستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این دیپلمات ارشد هندی تاکید کرد که بسته شدن راه‌های پاکستان به روی کالاهای بازرگانی افغانستان سبب شد که راه‌های زمینی و هوایی جدید میان کابل و دهلی نو باز شود و انتظار می‌رود به زودی هفت کشتی پر از کالاهای بازرگانی از راه بندر چابهار به افغانستان برسد.

بندر چابهار که دروازه‌های بازار هند را به روی افغانستان باز می‌کند و هند را به آسیای میانه نزدیک می‌کند، موجب نگرانی پاکستان شده است.

آقای ووهرا می‌گوید پس از بسته شدن راه‌های پاکستان به روی بازرگانان افغانستان راه بدیل چابهار ایجاد شد تا بازرگانان افغانستان بتوانند کالاهای بازرگانی و ترانزیتی‌شان را به بازارهای هند برسانند؛ بهبود روابط کابل و دهلی بر اسلام آباد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: هفت کشتی کالاهای بازرگانی به طرف چابهار حرکت کرده و به زودی به این بندر خواهند رسید.

موافقنامه بندر چابهار یک و نیم سال پیش میان مسئولان دولتی افغانستان، ایران و هند امضا شد و اکنون بخش نخست این بندر که ظرفیت هشتاد تا صد تن را در یک زمان دارد به بهره برداری سپرده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار