کرزی: افغانستان نباید تحت تاثیر استراتژی بلند مدت آمریکا باشد

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: روسیه در موضع‌گیری اش در برابر سیاست‌های آمریکا در افغانستان بر حق است.

کرزی: افغانستان نباید تحت تاثیر استراتژی بلند مدت آمریکا باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: روسیه در موضع‌گیری اش در برابر سیاست‌های آمریکا در افغانستان بر حق است.

رئیس جمهور پیشین افغانستان بر اهمیت کمک روسیه به ثبات افغانستان اشاره کرد و افزود که روابط میان افغانستان و روسیه باید بر اساس پیشینۀ تاریخی دو ملت احیا شود.

وی اظهار داشت: «به یقین ما خوستار همکاری عظیم روسیه در افغانستان هستیم؛ این همکاری در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی به خیر افغانستان است و باعث ثبات افغانستان می‌شود. افغانستان باید حاکمیت ملی خود را به نمایش بگذارد و رابطه خود را با روسیه به عنوان یک کشور مستقل و آزاد بر مبنای روابط، تاریخ و منافع دو کشور بنا کند، نه تحت تاثیر استراتژی‌های دراز مدت آمریکا در این منطقه، که شاید به خیر ما نباشد و به خیر روسیه و کشورهای همسایه ما هم نیست.»

کرزی در این گفتگو به اختلاف دیدگاه میان آمریکا و روسیه در مورد مسألۀ افغانستان اشاره کرد و در این مورد به موضع روسیه حق داد.

رئیس پیشین دولت افغانستان افزود: «روس‌ها شک کردند و امروز این شک روسیه در مورد برنامه و نیت آمریکا در مبارزه علیه تروریسم در تجربه شان از سوریه و چیزی که در افغانستان می‌بینند، برحق است و ما موضع آنها را درک می‌کنیم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار