مدیریت بحران استانداری ایلام پیگیر رفع مشکل رانش زمین در چوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت:مطالعات علمی و تخصصی برای رفع مشکل رانش زمین در چوار در دستور کار است.

 مدیریت بحران استانداری ایلام پیگیر رفع مشکل رانش زمین در چواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; احمد کرمی در جلسه کار گروه تخصصی مخاطرات زلزله ، لغزش لایه‌های زمینی و ابنیه ، ساختمان و شهرسازی که در چوار برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگروه تخصصی اتخاذ تصمیمات علمی و کارشناسی شده برای رفع مشکل رانش زمین در چوار است و اعضای این کارگروه جهت رسیدگی به این مسئله نسبت به کارشناسی و بررسی علمی و ارائه راهکار مناسب اقدام خواهند کرد.

وی اولویت اقدامات قابل انجام در شهر چوار را دفع آب‌های سطحی و تسریع در روند اجرای آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آب‌های سطحی در منطقه رانش شده بسیار خطر ناک است و هر لحظه ممکن است باعث رانش مجدد زمین در این منطقه گردد که با عملیات انحراف آب نسبت به تثبیت و پایداری وضعیت موجود و شناسایی مخاطرات و وسعت آن اقدامات مناسبی را صورت دهیم .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و ظرفیت کارشناسی دستگاه های عضو کارگروه برای ارائه یک راهکار مناسب در این منطقه از اولویت های ما در ساماندهی به مشکلات بخش چوار است.

کرمی تأکید کرد: اولین اقدام ما مهار و انتقال آبهای سطحی حداکثر تا پایان هفته آینده است که شهرداری در اجرای آن باید سرعت بیشتری داشته باشد .

وی دیگر مصوبات این جلسه را محصور کردن منطقه رانش زمین در چوار و عدم حضور مردم در این منطقه ، استفاده از ظرفیت علمی و آزمایشگاهی آزمایشگاه مکانیک خاک و ارائه مشاوره فنی دفتر فنی برای اقدامات اجرایی شهرداری چوار عنوان کرد.

این مسئول ارائه تصمیمات بیشتر را منوط به برگزاری جلسه شورای فنی استان دانست و افزود: اعضای این کارگروه گزارش های خود را برای طرح در جلسه شورای فنی استان آماده خواهند کرد و در هفته آینده با برگزاری این جلسه نسبت به بررسی کارشناسی و فنی موضوع در شورای فنی استان اقدام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ع

تحقیقات برای رفع مشکل رانش زمین در چوار ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.