بازگشت ناسا به دوران شوالیه‌ها برای ساخت تایر + فیلم

ناسا برای ساخت تایرهای جدید مریخ‌نورد خود با الهام از دوران شوالیه‌ها تایرهای سوپرالاستیک را تولید کرده است.

بازگشت ناسا به دوران شوالیه هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فناوری‌های سابق مریخ نورد ناسا در تایرهای خود نمی‌تواند در شرایط سخت سیاره مریخ  دوام زیادی بیاورد چرا که با برخورد به اجسام سخت در این سیاره صدمات زیادی به تایرها وارد می‌شود. به همین دلیل ناسا برای رفع مشکلاتش در این زمینه برای ماموریت‌های آینده به دوران شوالیه‌ها بازگشته است و تایرهای سوپرالاستیک را با الهام از آن دوران تولید کرده است.

بر اساس اصول بافت زره‌پوش‌های زنجیری که در قرون وسطی برای تولید انواع وسایل دفاعی استفاده می‌شد، تایر سوپرالاستیک می‌تواند تغییر شکل بیشتری نسبت به تایرهای معمولی داشته باشد. در عین حال آنها می توانند به طور بالقوه مقاومت بیشتری در برابر صدمات داشته باشند و به مریخ‌نورد ناسا برای کشف های بیشتر کمک  کند.

این تایرها از آلیاژهای نیکل تیتانیوم ساخته شده است، که می تواند تغییر شکل 10 درصدی داشته باشد. طبق گفته ناسا تایر سوپرالاستیک حتی می تواند در زمین هم مفید باشد، چرا که به گفته محققان علاوه بر کشش بهتر نسبت به تایرهای معمولی، پنچر هم نمی شوند و در نتیجه ایمنی خودرو را بهبود می بخشد.

در ادامه ویدیویی از این تایر جدید به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

تایرهای قرون وسطی ناسا

برچسب ها: تایر ، ناسا ، مریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار