مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

دانش آموز کلید واژه اصلی در آموزش و پرورش است

تقی زاده اظهار کرد: دانش آموز کلید واژه اصلی در آموزش و پرورش است و توجه به دانش آموز سبب ظهور شخصیت های برجسته علمی می‌شود.

دانش آموز کلید واژه اصلی در آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی زاده جمعه شب 3 آذر ماه 96 در گردهمایی سراسری سرگروه های مشاوره کشور که با حضور معاون پرورشی- فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به تدوین 20 اولویت در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان گفت: در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان پیش دبستانی به عنوان اولویت اول و کنکور به عنوان اولویت آخر تعریف شده است به دلیل اینکه نتیجه آموزش و پرورش در کلاس های پیش دبستانی که کارگاهی برای کسب مهارت های زندگی اجتماعی دانش آموزان است، تحقق پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اجباری کردن دوره پیش دبستانی در استان را سبب ایجاد تحول در شاخص های آموزشی استان دانست و افزود: هم اکنون رتبه پیش دبستانی خوزستان از 18 به رتبه اول ارتقا پیدا کرده است و در آموزش و پرورش عشایر نیز برای اولین بار 1300 نوآموز پیش دبستانی مشغول به آموزش هستند.

وی با بیان اینکه اگر مشکل ما در پیش دبستانی حل شود، در کنکور مشکلی نخواهیم داشت،گفت: نوع ارزیابی هایی که از دانش آموزان در آموزش و پرورش صورت می گیرد بر پایه امتحانات سوم نهایی و کنکور است که این نوع ارزیابی ها به شدت آسیب زا می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه در استان خوزستان 12 هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد، خاطر نشان کرد: جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز با هدف ایجاد فرصت های برابر آموزشی ، پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و کاهش ترک تحصیل یکی از اولویت های مهم در آموزش و پرورش خوزستان است که این طرح در سطح استان، منطقه و مدرسه در حال پیگیری است.

تقی زاده استان خوزستان را استانی چند زبانه و مهاجرت پذیر عنوان کرد و گفت: در این استان سالانه با 7 هزار متقاضی انتقال به خارج از استان رو به رو هستیم و در راستای جلوگیری از این روند یکسری از راهکارها توسط آموزش و پرورش خوزستان به کار گرفته شده است که از آنها می توان به ، جذب فرزندان فرهنگیان به عنوان مربی پیش دبستانی، رایگان کردن تحصیل فرزندان فرهنگیان در مدارس خاص مانند شاهد، نمونه دولتی واحداث فضاهای اردوگاهی و استخر برای فرهنگیان و دانش آموزان و احداث درمانگاهی مجهز برای فرهنگیان استان اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طی سه سال گذشته رتبه کنکور استان خوزستان از 27 به 19 ارتقا پیدا کرد، گفت: پیشرفت در آموزش و پرورش به صورت آسانسوری اتفاق نمی افتد بلکه حاصل برنامه ریزی و به صورت پلکانی است و دلیل موفقیت آموزش و پرورش خوزستان نیز حاصل تلاش های مداوم و تعیین هدف و استفاده از ظرفیت های موجود بود.

وی همچنین گفت: ثروت پایدار یک سرزمین منابع انسانی و انسانهای داناست که به دلیل اهمیت در متون ادبی، تاریخی و فرهنگی نیز بارها این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است و توجه به منابع انسانی باید سرلوحه کار مدیران نیز قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

گردهمایی سراسری سرگروه های مشاوره کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار